کد خبر: 318593
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده خبر داد:

فعالیت 2500 دهیار زن در سطح کشور

فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در راستای آبادانی روستاها، حدود 2500 دهیار زن در سطح کشور فعالیت دارند.

فعالیت 2500 دهیار زن در سطح کشور
کد خبر: 318593
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ضمن نکوداشت 14 تیرماه روز شهردار و دهیار، بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 3300 دهیاری در سطح کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 7.35 درصد دهیاران زن هستند.


وی ادامه داد: استان کرمان با 273 دهیار، بالاترین تعداد دهیار زن در کشور را داراست و پایین ترین آمار دهیاران زن، مربوط به استان قم است.


نظری یادآور شد: اکثر دهیاران زن در سطح کشور دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند؛ به نحوی که بیشتر آنها دارای مدارک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشند.


این مقام مسئول گفت: 5 دهیار زن با مدرک دکترا، در حال حاضر به روستاییان عزیز خدمت می کنند که 4 تن از این دهیاران در استان مازندران هستند و بالاترین آمار مدرک تحصیلی فوق لیسانس در دهیاران زن نیز مربوط به استان های خراسان رضوی و مازندران است.


مشاور وزیر کشور تاکید کرد: حضور موثر زنان تحصیل کرده و پرتلاش ایرانی در سطوح و حوزه های مختلف اقصی نقاط کشور فرصت توسعه متوازن را برای کشور فراهم آورده و امکان استفاده از حداکثر ظرفیت ها در جهت توسعه و آبادانی کشور را مهیا می سازد.


در حال حاضر 1023 دهیار زن با مدرک دیپلم، 243 نفر با فوق دیپلم، 1036 دهیار با لیسانس، 65 دهیار با فوق لیسانس، 13 دهیار با مدرک حوزوی و 5 نفر نیز با مدرک دکترا به خدمت مشغول هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها