محمد کاظمی نماینده مجلس:

توجه دولت به محیط زیست چشمگیر است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه دولت تدبیر و امید به مباحث محیط زیستی چشمگیر است و تلاش بسیار خوبی را در این زمینه از دولت روحانی شاهد هستیم.

توجه دولت به محیط زیست چشمگیر است
کد خبر: 318621
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۲:۰۱:۱۱

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی روز شنبه در شورای اداری همدان اظهار داشت: دولت در حفظ منابع محیط زیستی و آبی تلاش مطلوبی داشته و همواره مسئول پذیر است.

وی اضافه کرد: حساسیت و میزان توجه دولت به بحران های محیط زیستی و منابع آبی بسیار قابل تقدیر است و انتظار داریم صدا و سیما نیز نسبت به فرهنگ سازی لازم بیشتر مشارکت کند.

کاظمی بیان کرد: امروز مباحث محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی دارد و صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم تاثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال از قبل انقلاب تاکنون استفاده بهینه و مفید از منابع خدادادی و پاک محیط زیست و منابع طبیعی صورت نگرفت و مردم به فراخور توان نه قانونی، از منابع زیرزمینی آب استفاده کردند و تخریب جنگل ها و منابع طبیعی را نیز شاهد بوده ایم.

کاظمی با اشاره به تصویب قانون حمایت از محیط بانان گفت: این قانون با پیگیری های کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید و در این راستا حمایت لازم از محیط بانان انجام می شود.

وی حق آبه تالاب آق گل را حق قانونی شهرستان ملایر عنوان کرد و افزود: حق آبه تالاب با 2 میلیون متر مکعب باید تأمین تا اکولوژی منطقه حفظ شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس همچنین با اشاره به وجود 24 هزار هکتار منطقه حفاظت شده در این شهرستان اظهار داشت: این در حالیست که برای حفاظت از این مناطق کمبود نیرو داریم و به عنوان یکی از درخواست‌های مهم نیازمند تأمین نیرو برای این مناطق هستیم.

کاظمی تالاب آق گل را ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری این منطقه و استان دانست و ادامه داد: انتظار داریم با تأمین نیازهای تالاب آق گل از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها