خسرو معصومی، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

«کار کثیف» برخلاف ژانر روز سینمای ایران ساخته شده است/ معضل بیکاری و فساد در جامعه بیداد می‌کند/ نسخه جدید فیلم 20 دقیقه کوتاه شده است

خسرو معصومی، کارگردان «کار کثیف» گفت:‌ در این فیلم یک سوال اساسی دارم و آن این است که جوانان بااستعداد و باسواد ما، وقتی فضای اشتغال وجود ندارد، چه اندیشه‌ای باید داشته باشند و برای زندگی روزانه‌شان چه راهکاری می‌توانند بیندیشند؟ آیا فردی که در یک دانشگاه تحصیلات بسیار خوبی دارد باید برود به عنوان فروشنده مشروبات الکلی فعالیت کند؟ سوال من درباره فساد و بیکاری در کشور است.

«کار کثیف» برخلاف ژانر روز سینمای ایران ساخته شده است/ معضل بیکاری و فساد در جامعه بیداد می‌کند/ نسخه جدید فیلم 20 دقیقه کوتاه شده است
کد خبر: 318663
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خسرو معصومی یکی از کارگردانان پرافتخار سینمای ایران است. او با فیلم «خرس» در سال 2008 توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره شانگهای را به خود اختصاص دهد. معصومی توسط چند جشنواره خارجی دیگر نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. او این بار با «کار کثیف» آمده، فیلمی که درباره دغدغه‌های اجتماعی است. اعتمادآنلاین به بهانه اکران این فیلم با معصومی گفت‌وگوی کوتاهی کرده است که در ادامه می‌خوانید:

خسرو معصومی، کارگردان فیلم «کار کثیف»، درباره اکران این فیلم به اعتمادآنلاین گفت: «امیدوارم فیلم ما فروش خوبی داشته باشد، زیرا اثری دغدغه‌مند است و با جریان روز سینمای ایران تفاوت دارد. البته نسخه جدید با نمونه‌ای که در جشنواره فجر نمایش داده شد تفاوت‌های زیادی دارد.»

معصومی ادامه داد: «مهم‌ترین اصل برای معرفی فیلمی شبیه «کار کثیف» این است که به خوبی در سطح شهر تبلیغات داشته باشد. ما نیاز به معرفی گسترده داریم تا بتوانیم فروش خوبی داشته باشیم. این اثر در صدد ارسال پیامی مهم به جامعه است. ما درباره جوانانی صحبت می‌کنیم که تحصیل‌کرده هستند، اما امید و رمقی برای ادامه ندارند.»

کارگردان «کار کثیف» درباره داستان فیلم گفت: «در این فیلم یک سوال اساسی دارم و آن این است که جوانان بااستعداد و باسواد ما، وقتی فضای اشتغال وجود ندارد، چه اندیشه‌ای باید داشته باشند و برای زندگی روزانه‌شان چه راهکاری می‌توانند بیندیشند؟ آیا فردی که در یک دانشگاه تحصیلات بسیار خوبی دارد باید برود به عنوان فروشنده مشروبات الکلی فعالیت کند؟ سوال من درباره فساد و بیکاری در کشور است.»

کارگردان فیلم «خرس» در پایان گفت: «نسخه جدید فیلم ما کوتاه شده است. 20 دقیقه نسبت به نسخه اول زمان کمتری را از مخاطب می‌گیرد. اکنون سرگروه سینما فرهنگ هستیم و 20 سالن در اختیارمان گذاشته‌اند. اما موضوع دیگری که برایم بیش از حد اهمیت دارد حضور بازیگران جوان و تازه‌کار در این اثر است. پدرام شهیدی و الهام نامی در این کار به خوبی درخشیدند.»

عکس1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها