کد خبر: 318685
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

گاهی در بازی‌های سیاسی مردم قربانی می‌شوند/ رای جریان اصولگرایی بسیار بیشتر از جریان اصلاح‌طلبی ریزش داشته است/ نباید مردم را به خاطر انتخاب‌شان سرزنش کنیم/ در این زمان باقیمانده باید تلاش شود تا مطالبات مردم را به‌ خوبی پاسخ دهیم

حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: نباید وضعیت فعلی کشور را خیلی به انتخاب مردم ارتباط دهند. گاهی در بازی‌های سیاسی‌ مردم قربانی می‌شوند. مردم طبق شرایط تصمیم گرفتند و منصفانه نیست که بخواهیم همه شرایط فعلی را به گردن انتخاب مردم بیندازیم.

گاهی در بازی‌های سیاسی مردم قربانی می‌شوند/ رای جریان اصولگرایی بسیار بیشتر از جریان اصلاح‌طلبی ریزش داشته است/ نباید مردم را به خاطر انتخاب‌شان سرزنش کنیم/ در این زمان باقیمانده باید تلاش شود تا مطالبات مردم را به‌ خوبی پاسخ دهیم
کد خبر: 318685
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیده زرآبادی، نماینده قزوین و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم،‌ گفت: به‌ هر حال نارضایتی‌هایی که در وضعیت اقتصادی و معیشتی وجود دارد روی مردم تاثیر گذاشته است. تبلیغات منفی‌ که دشمنان انجام می‌دهند بیشتر به این ناامیدی‌ها دامن می‌زند و بر حضور مردم در عرصه انتخابات تاثیرگذار است.

او تاکید کرد: اما مهم این است که دولت، مجلس و همه قوا چه برنامه‌ای داشته باشند و در این چند ماه باقیمانده تا انتخابات چقدر بتوانند در حل مشکلات مثبت عمل کنند که شاهد حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات باشیم.

این نماینده مجلس، درباره راهکار حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، گفت: نباید وضعیت فعلی کشور را خیلی به انتخاب مردم ارتباط دهند. گاهی در بازی‌های سیاسی مردم قربانی می‌شوند. مردم طبق شرایط تصمیم گرفتند و منصفانه نیست که بخواهیم همه شرایط فعلی را به گردن انتخاب مردم بیندازیم.

زرآبادی ادامه داد: ما نباید مردم را به خاطر انتخاب‌شان سرزنش کنیم. این موضوع می‌تواند دو نتیجه داشته باشد؛ یکی اینکه افرادی که مسئول هستند و رای آورده‌اند خیلی راحت از پاسخگویی فرار می‌کنند. نتیجه دیگر هم اینکه مردم ناامیدی می‌شوند و ترجیح می‌دهند حضوری در عرصه انتخابات نداشته باشند. هر دو نتیجه مخرب است و بر توسعه و آینده کشور تاثیر مثبتی نمی‌گذارد.

او گفت: در این زمان باقیمانده باید تلاش شود تا مطالبات مردم را به‌ خوبی پاسخ دهند و در این راستا باید در زمینه آگاهی مردم نیز کار کرد. به‌ علاوه اینکه نباید مردم را به خاطر انتخاب‌شان مقصر شرایط کنونی بدانیم و این موضوع را به آنها القا کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در مورد ارزیابی عملکرد مجلس دهم، ادامه داد: در بحث قوانین و مطالبه‌گری‌هایی که مجلس انجام داده است آمارهایی وجود دارد و مشخص است چه فعالیت‌هایی صورت گرفته. در مورد وضعیت معیشتی، حقوق و... مجلس دهم گام‌هایی برداشته، اما هنوز نتایج آن صد درصد مورد قبول همه مردم واقع نشده است. به هر حال تلاش‌هایی انجام‌ شده هرچند که این تلاش‌ها کافی نیست.

زرآبادی در پاسخ به این پرسش که شانس کدام جریان سیاسی برای انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است، گفت: در حال حاضر برای پاسخ به این پرسش زود است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد. چون هر دو جریان فارغ از حضور یا عدم حضور مردم، یکسری پایه رای جریانی دارند که من فکر می‌کنم هر دو ریزش داشته‌اند. با برآورد رای‌هایی که به‌ صورت ثابت در سبد هر دو جریان می‌ریزد، و نه رای خاکستری‌ها، برخلاف آنچه می‌گویند، رای جریان اصولگرایی بسیار بیشتر از جریان اصلاح‌طلبی ریزش داشته است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ممکن است رای‌های خاکستری از شرایط ناراضی باشند و ترجیح دهند که نیایند. ما باید تلاش کنیم و به وعده‌هایی که هنگام رای‌گیری به مردم دادیم، عمل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها