در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید؛

سینمای آمریکا- بخش سوم/ روند تولید، پخش و فروش فیلم در سینماهای آمریکا چگونه است؟

روند تولید، پخش و فروش فیلم در سینمای آمریکا به صورت سیستماتیک و با نظم اقتصادی حساب‌شده‌ای انجام می‌گیرد.

حجم ویدیو: 21.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57 دانلود ویدیو
کد خبر: 318691
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اکران اولیه یک فیلم در آمریکا (opening weekend) به هدف اولیه ساخت آن فیلم برمی‌گردد. برای این موضوع چند فاکتور زیر در نظر گرفته می‌شود:

1- استودیو/ 2- تماشاگر مورد نظر/ 3- قدرت ستاره‌ای/ 4- صحبت درباره فیلم یا buzz (اطلاعات غیررسمی درباره فیلم)/ 5- فصل اکران.

کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی در آمریکا بعد از این مراحل سعی می‌کنند یک افتتاحیه مناسب برای فیلم صورت دهند و در‌آمد قابل توجهی را از این مراسم کسب کنند.

هر کپی فیلم که در یک سینما اکران می‌شود، هزینه‌ای حدود 1500 تا 2000 دلار را در بر می‌گیرد. با این حساب یک پخش‌کننده در آمریکا باید تعداد سینماهایی را که می‌توانند فیلم را با موفقیت اکران کنند، پیش‌بینی کند.

37 هزار سالن سینمایی در آمریکا وجود دارد. یک فیلم موفق در یک شهر ممکن است صندلی‌ها را در چندین سالن سینما پر کند. از آنجا که پخش یک فیلم در سه هزار سالن سینما فقط به تنهایی 6 میلیون دلار هزینه در بر دارد، پخش‌کننده باید از فروش آن اثر اطمینان حاصل کند.

برای هر سینما دو راه مناقصه‌ای و درصدی برای کرایه یک فیلم وجود دارد:

در روش «مناقصه‌ای»، سالن سینما برای حق پخش فیلم با تهیه‌کننده بر سر مبلغ مشخصی توافق می‌کند. بعضی از کمپانی‌های پخش‌کننده از روش «مناقصه‌ای» استفاده نمی‌کنند.

در روش «درصدی» بیشتر قراردادها بر اساس درصد فروش باکس‌آفیس (فروش فیلم) منعقد می‌شوند.

در این روش در مرحله اول درباره هزینه‌های هفتگی سینما که به آن NUT می‌گویند مذاکره می‌کنند. این مورد هزینه‌های اساسی سینما را در هر هفته پوشش می‌دهد.

وقتی هزینه‌های سالن سینما از فروش کل کم شد، از باقیمانده آن درصدی برای پخش‌کننده و سینما مشخص می‌شود.

بعد از آن، درصدی که از فروش باکس‌آفیس باید بین طرفین تقسیم شود مشخص و در آخرین مرحله زمان قرارداد یا پخش فیلم (معمولاً چهار هفته) تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها