معاون وزیر راه و شهرسازی:

3000 دستگاه ماشین‌آلات راهداری نوسازی می‌شود

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری طی دو سال آینده با تامین اعتبار 30 هزار میلیارد ریال نوسازی می‌شوند.

3000 دستگاه ماشین‌آلات راهداری نوسازی می‌شود
کد خبر: 318722
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۵:۲۵:۲۷

اعتمادآنلاین| عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز شنبه در بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان سبزوار گفت: در مجموع حدود 9 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در کشور وجود دارد که میانگین عمر بیشتر ماشین آلات بالای 25 و 30 سال و فرسوده است.

وی ادامه داد: طی پنج سال گذشته نیز دو هزار دستگاه از ماشین آلات فرسوده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای نگهداری راه‌های کشور سالانه 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که برای امسال سه هزار و 500 میلیارد تومان آن تأمین می‌شود.

وی گفت: 220 هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه در مناطق مختلف کشور وجود دارد و 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد چنانکه حجم تردد روزانه در جاده‌ها هشت میلیون خودرو که سهم وسایل نقلیه سنگین 200 هزار دستگاه است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به همراه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در قالب سفری یک روزه از جاده‌ها و طرح‌های مواصلاتی شهرستان سبزوار بازدید می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها