رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

امداد‌رسانی به 3131 مسافر تابستانی سواحل خزر

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امدادرسانی به سه هزار و 131 مسافر تابستانی آسیب‌دیده در سواحل خزر از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در سواحل دریایی سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

امداد‌رسانی به 3131 مسافر تابستانی سواحل خزر
کد خبر: 318785
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی سلیمی با اعلام گزارش خدمات امداد و نجات در «طرح ساحلی دریای کاسپین 1398» در استان های گلستان، گیلان و مازندران افزود: این شمار مسافر استان های شمالی از پانزدهم خرداد تا پانزدهم تیر ماه جاری به علت نداشتن شناخت کافی از ساز و کار جریان های آب و موج در دریا و سایر حوادث امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یادشده 457 نفر از افراد مضطر در دریا به علت آشنا نبودن با فنون شنا در دریا، وضعیت ساحل، ویژگی های موج، وجود جریان های شکافنده مرگبار و بستر خزر، در قالب اجرای طررئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرح ملی امداد و نجات ساحلی از سوی نیروهای متخصص عملیات امداد و نجات در دریا در استان های (مازندران 438 نفر، گیلان 10 نفر و گلستان 9نفر) نجات یافته اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در اجرا و برگزاری این سلسله عملیات امداد و نجات در طرح ساحلی دریای کاسپین 48 نفر از نجات یافتگان از مخاطرات دریای خزر از سوی امدادگران حاضر در پست های امداد و نجات به منظور دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

سلیمی از هموطنان به ویژه مسافران تابستانی استان های شمالی کشور خواست، در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح رخ داده در محیط های آبی و دریایی با شماره 112 مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

وی به مسافران و گردشگران سواحل جنوبی دریای خزر توصیه کرد از تنها گذاشتن کودکان در حاشیه ساحل خودداری کرده و ضمن حضور در طرح های سالم سازی دریا، از شنا کردن در نقاط ممنوعه و پرخطر (شنا ممنوع) به خصوص در دریای توفانی و مواج خودداری کنند.

«طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت 94 روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل 1062 آمبولانس، 456 خودرو نجات، 50 خودرو عملیاتی ویژه، 1218 خودرو عملیاتی، 27 خودرو فرماندهی ارتباطات، 122 موتور سیکلت، 480 موتور سیکلت امدادی، 3439 ناوگان امدادی و 24 فروند بالگرد استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

در اجرای و برگزاری این طرح ملی امداد و نجات 559 پایگاه ثابت و 729 پست‌های موقت مراکز استان‌ها، شعب، پست، آنست و امداد هوایی فعالیت خواهند داشت.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها