والدین چطور می‌توانند از لباس فرم مدارس شکایت کنند؟

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی با بیان اینکه اصرار داریم لباس فرم مدارس حتماً تولید ملی باشد در سال جاری دنبال می‌کنیم گفت: از سال آینده با همت انجمن اولیاء و مربیان و کمیته عفاف و حجاب، مدل‌های اسلامی-ایرانی پیاده سازی خواهد شد.

والدین چطور می‌توانند از لباس فرم مدارس شکایت کنند؟
کد خبر: 318806
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۰۸:۵۲:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ هادی دلبری با اشاره به راه‌اندازی سامانه پوشاک مدارس که اخیراً صورت گرفته اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه پوشاک، شفاف سازی در دو مسیر است؛ نخست مسیر جریان نقدی(مالی) از خانواده به مدرسه و تولید کننده و دیگری شفاف سازی نحوه انتخاب جنس و کیفیت پارچه (که اصرار داریم حتماً تولید ملی باشد) ، مدل پوشاک و انجام تعهدات تولید کننده مطابق قرارداد در مدت زمان تعیین شده است.

وی افزود: از سال آینده با همت انجمن اولیاء و مربیان و کمیته عفاف و حجاب، مدل‌های اسلامی-ایرانی پیاده سازی خواهد شد.

دلبری با بیان اینکه گام نخست یعنی مرحله درج اطلاعات مدارس و تولید کنندگان رو به اتمام است و در برخی مناطق مدارس وارد مرحله عقد قرارداد بر اساس تیپ واحد برای تمامی مدارس با امضای همه اعضای شورای مدرسه شده‌اند ادامه داد: بلافاصله پس از آغاز فرآیند عقد قرارداد در شهرستان‌ها، کمیته‌های مشترک بازرسی سازمان دانش آموزی و اتحادیه‌ها فعال شده و همزمان از مدارس و تولیدکنندگان بازدید به عمل می‌آورند. در این بازدیدها، علاوه بر راستی آزمایی توان تولیدیها، موارد مندرج در قرارداد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به نوع و کیفیت پارچه انتخاب شده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات بیش از 91 هزار مدرسه از 760 شهرستان، منطقه و ناحیه در سامانه درج و بروز رسانی شده است عنوان کرد: مدارس از این هفته وارد مرحله انتخاب تولیدی و عقد قرارداد می‌شوند. البته برخی از استان‌ها این مراحل را کاملاً طی کرده‌اند و منتظر ایجاد زیرساخت سامانه جهت بارگذاری اطلاعات هستند.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی افزود: تا این لحظه 3272 تولیدی در سامانه پوشاک www.form.irsto.ir ثبت نام و مجوز تولید پوشاک را دریافت کرده‌اند. نکته حائز اهمیت اینکه سازمان دانش آموزی امسال تلاش کرد تا با ایجاد یک انحصار منطقه‌ای، به تولیدی‌های ضعیف کمک کند تا بتوانند سهمی از تولید پوشاک در منطقه فعالیت خود را بدست آورند که این امر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار امسال یعنی رونق تولید است.

دلبری ادامه داد: در سال‌های گذشته برخی تولیدکنندگان بیش از ظرفیت تولید خود، قرارداد می‌بستند و در زمان تحویل با مشکل مواجه می‌شدند و برخی دیگر موفق به تامین هیچ مدرسه‌ای نمی‌شدند که با راهکار امسال، این مسئله به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه همچنین برای کاهش ترددهای دانش‌آموزان و اولیای آنها به محل تولیدی‌ها باید چاره اندیشی می‌شد گفت: از این رو تصمیم بر آن شد تا محل تحویل لباس فرم، در یک بازه زمانی مشخص که توسط مدرسه و تولید کننده تعیین می‌شود، در خود مدرسه انجام شود. در صورتی که مدرسه امکان تامین فضا برای تحویل لباس‌های فرم را نداشته باشد می‌تواند پایگاهی در نزدیکی مدرسه در نظر گرفته و تحویل لباس‌های فرم را در آن محل انجام دهد.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی افزود: علاوه بر این سازمان دانش آموزی امسال تلاش کرد تا پرداخت‌های مالی را تا حد ممکن منظم، شفاف و قابل پایش کند. در سنوات گذشته هیچ مدل مدونی برای تقسیمات مالی وجود نداشت. پیش از این تولیدکننده از طریق روابط شخصی‌اش، پروژه لباس فرم مدارس را در اختیار می‌گرفت و هزینه‌ای نیز بابت این کار پرداخت می‌کرد اما فرآیند آن نامشخص بود. اما در سال جاری این مبلغ به صورت مشخص در قرارداد مدرسه درج می شود و هر مدرسه می‌تواند سهم مشخصی از تولید کننده اخذ کند که توسط کارگروه استانی تعیین می‌شود.

دلبری اضافه کرد: سازمان دانش آموزی با راه‌اندازی بخش شکایات بر روی سامانه لباس فرم و همچنین سامانه پیامکی 3000588384 این امکان را برای اولیای دانش آموزان فراهم کرده است تا شکایات و پیشنهادات خود درباره عملکرد تولیدکنندگان لباس و مدارس و همچنین بهبود فرآیند اجرای پوشاک مدارس را با سازمان در میان بگذارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها