مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

اولویت بودجه با توجه به کاهش منابع بودجه جاری است نه عمرانی/ 70 هزار طرح نیمه کاره داریم

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه با توجه به کاهش سقف بودجه اولویت همه دولت ها پرداخت‌های جاری است، گفت:‌ 70 هزار طرح نیمه کاره داریم که اولویت بندی می‌شوند.

اولویت بودجه با توجه به کاهش منابع بودجه جاری است نه عمرانی/ 70 هزار طرح نیمه کاره داریم
کد خبر: 318864
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۸:۲۴

اعتمادآنلاین| ایرج ندیمی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با این موضوع که بر اساس مصوبه هیئت وزیران 63 هزار میلیارد تومان سقف به بودجه سال 98 کشور کاسته شد، این کاهش چه تاثیری در منابع طرح‌های عمرانی دارد، اظهار داشت: در هر حال خواسته یا ناخواسته کاهش منابع در بودجه جاری و عمرانی تاثیر می‌گذارد و در همه دولت ها معمولا اولویت پرداخت هزینه های جاری است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: در بودجه سال 98 تلاش بر این بوده که از حصول منابع اطمینان ایجاد شود.

وی به بودجه ریالی و ارزی و منابع ناشی از اوراق و نظایر آن اشاره کرد و گفت در رابطه با فروش اوراق و نظایر آن مقاومت های زیادی وجود دارد و سعی شده از این مدل کمتر استفاده شود به دلیل آنکه آثار روی بدهی دولت دارد.

این نماینده سابق مجلس در مورد طرح‌های عمرانی بیان داشت:‌ در حال حاضر بالغ بر 66 تا 70 هزار طرح ملی و استانی با درصدهای متفاوت از پیشرفت فیزیکی وجود دارد قطعاً اولویت و اتمام پروژه مربوط به طرح‌هایی است که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و یا نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می کنند.

ندیمی با اشاره به اینکه می‌توان بخشی از هزینه‌های جاری را کنترل و منضبط کرد یادآور شد: اینکه در مورد میزان کاهش اعتبارات عمرانی سال جاری قضاوت کنیم زود است به دلیل آن که تا پایان تیر می توان اعتبارات عمرانی را اختصاص داد.

مشاور نوبخت یادآور شد: یکی از عوامل احتمالی کاهش منابع عمرانی مربوط به خزانه و تامین اعتبار است و گاهی اوقات تخصیص ها و اولویت به خزانه معرفی می‌شود اما باید منابع برای پرداخت وجود داشته باشد.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که از آذر ماه سال گذشته بانک مرکزی آمار و اطلاعات مربوط به بودجه کشور را منتشر نمی کند و مرکز آمار نیز همین گونه است آیا این سانسور آمار و اطلاعات نیست و با شفافیت و اطلاع‌رسانی نزد افکار عمومی مغایرت ندارد؟ گفت: چند نوع رفتار نظارتی وجود دارد دیوان محاسبات در راستای نظارت بر بودجه مسائل تفریغ بودجه را دنبال می‌کند که میزان و عدد و رقم نشان می دهد.

وی ادامه داد:‌ همچنین سازمان برنامه و بودجه که همه ساله هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس گزارشی از وضعیت برنامه و بودجه‌های گذشته ارائه می‌کند. اینکه سانسور روی منتشر نشدن آمار بانک مرکزی و مرکز آمار گذاشته می شود برای من بیگانه است و البته در جایگاهی نیستم که بتوانم در این زمینه صحبت کنم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها