معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد:

پیگیری پرونده زنان زندانی دارای فرزند خردسال برای انتقال به زندان باز

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درخصوص اجرای دستبند و پابند الکترونیکی آمادگی همکاری با قوه قضائیه را داریم تا برای زندانیان زن که شرایط استفاده از آن را دارند، میسر شود.

پیگیری پرونده زنان زندانی دارای فرزند خردسال برای انتقال به زندان باز
کد خبر: 318886
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز گفت: همکاری خوبی با مجموعه قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها درخصوص وضعیت زنان زندانی وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: بازدید از اندرزگاه نسوان زندان عادل آباد شیراز، دهمین بازدید از زندان زنان در کشور است که از بخش‌های مختلف آن بازدید شده و در این زمینه کمک‌هایی در حد توان به مراکز مورد بازدید در حوزه‌های مختلف شده و در بخش‌هایی هم پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای برای همکاری با قوه قضائیه درخصوص آموزش زندانیان، توان افزایی، آموزش مهارت‌های زندگی و کمک به آنان منعقد شده است.

ابتکار اضافه کرد: هدف ما این است که براساس تفاهم نامه، پرونده قضایی زندانیان زن که با فرزند خردسال در زندان نگهداری می‌شوند پیگیری شود تا این افراد به زندان باز منتقل شوند.

وی گفت: زندان سختی‌های خودش را دارد و خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه آموزش و بازپروری زندانیان برای بازگشت به جامعه انجام شده است.

استاندار فارس نیز گفت: اقدامات خوبی در زمینه بازتوانی، توان افزایی، توجه به امور فرهنگی و تربیتی و ارائه خدمات بهداشتی به زندانیان در زندان مرکزی شیراز انجام شده است.

عنایت‌اله رحیمی افزود: باید بپذیریم در ارتکاب جرم، بخشی مجرم مقصر است و بخش دیگر زمینه ایجاد آن در جامعه فراهم بوده است و جامعه بی تقصیر نیست، امیدواریم جامعه به سمتی حرکت کند که هر روز متهم و مجرم کمتری داشته باشیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رحیمی با اشاره به حمایت خیرین گفت: در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، خیرین کمک‌های خوبی برای آزادی زندانیان داشته‌اند و به حمایت بیشتر خیرین در این حوزه نیاز است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: باید بسترسازی شود افرادی که در اثر تلاطم بازار، گرفتار و دچار مشکل شده‌اند این افراد بتوانند مجدد به جامعه بازگردند و زندگی عادی را دنبال کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها