کد خبر: 318909
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۰:۲۲
| |

از تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید تا توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق؛

قیمت نفت به کدام سمت می‌رود؟/ آیا اقتصاد آمریکا ضعیف‌تر می‌شود؟

روز جمعه قیمت‌های جهانی نفت باز هم کاهش داشت و این نتیجه نگرانی‌هایی است که از رکود اقتصادی جهان، همزمان با بالا رفتن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه متأثر است؛ به‌ویژه پس از توقیف نفت‌کش ایرانی در آب‌های جبل‌الطارق.

قیمت نفت به کدام سمت می‌رود؟/ آیا اقتصاد آمریکا ضعیف‌تر می‌شود؟
کد خبر: 318909
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۰:۲۲

اعتمادآنلاین| العربی الجدید نوشت: روز جمعه قیمت‌های جهانی نفت باز هم کاهش داشت و این نتیجه نگرانی‌هایی است که از رکود اقتصادی جهان، همزمان با بالا رفتن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه متأثر است؛ به‌ویژه پس از توقیف نفت کش ایرانی در آبهای جبل الطارق.

در ادامه این مطلب آمده است: با اینکه قیمت هر بشکه نفت برنت تنها یک درصد کاهش داشته و به 63.25 دلار رسید، نفت آمریکا بیش از یک درصد کاهش قیمت داشت و به پایین ترین سطح خود یعنی 56.29 دلار رسید.

تحلیلگران بر این عقیده‌اند که به دلیل دغدغه هایی که در مورد اینده تقاضا در بحبوحه اختلافات تجاری که رشد اقتصاد جهانی را تهدید می کند، نفت در معرض فشار زیادی قرار دارد. اما پایبندی بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان، از جمله اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان، مانند روسیه، تا حدی از حجم خسارت‌ها می‌کاهد.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر برجسته می‌گوید: «رشد جهانی همچنان عاملی است که می‌تواند قیمت‌های نفت خام را مهار کند... توافق اوپک با روسیه مانع از کاهش شدید قیمت‌های نفت می‌شود؛ اما ناگزیر این حمایت تجاری به پایان می‌رسد و در آن زمان، نیاز به احیای بازار تقاضا برای تولیدات نفتی وجود دارد».

بیانیه‌های دولتی در آمریکا حکایت از آن دارد که تقاضای نفت در ایالات متحده برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و همین مساله باعث نگرانیهای اقتصادی شده است. علاوه بر این، ذخایر نفت خام آمریکا 1.1 میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این میزان، سه میلیون بشکه باشد. این موضوع نشان دهنده آن است که تقاضای نفت در ایالات متحده، بعنوان بزرگترین مصرف کننده این ماده در جهان، به تدریج به سمت شاخص‌های نزولی در حرکت است و این امر می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را ضعیف کند.

با این حال، به نظر می رسد تنش‌های موجود در خاورمیانه که آخرین آنها توقیف نفت‌کش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس بود، باعث حمایت اندکی از قیمت‌های نفت شد، تا به طور موقت در برابر فشارهای نزولی مقاومت کند؛ اقدامی که باعث عصبانیت شدید ایرانی‌ها شد؛ تا آنجا که سفیر انگلیس را احضار کرده و شکایت خود را به او تقدیم کردند، تا تنش‌ها میان ایران و اروپایی ها نیز به اوج خود برسد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها