کد خبر: 318924
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

هم‌زمانی خورشیدگرفتگی و توفان باربارا + ویدئو

هم‌زمان با وقوع خورشیدگرفتگی که به طور عمده در نیم‌کره جنوبی زمین قابل مشاهده بود، توفان عظیم باربارا نیز در جهتی متضاد در حال حرکت بود و ثبت تصاویر این دو پدیده، ویدئویی جذاب خلق کرد.

هم‌زمانی خورشیدگرفتگی و توفان باربارا + ویدئو
کد خبر: 318924
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان ملی هواشناسی آمریکا در حساب توئیتر خود فیلم کوتاهی از حرکت متضاد توفان باربارا و خورشیدگرفتگی اخیر را منتشر کرده است.

در این فیلم توفان باربارا در حال حرکت از نزدیکی کالیفرنیاست و در همان زمان پدیده خورشید گرفتگی نیز رخ داده و در جهتی متضاد حرکت می کند. سرعت حرکت توفان باربارا 210 کیلومتر در ساعت برآورد شده است.

سازمان ملی هواشناسی امریکا با استفاده از تعدادی از ماهواره های زمین شناسی که به دور کره زمین در حال چرخش هستند، به طور مرتب در حال رصد شرایط جوی کره زمین است. علاوه بر این تعدادی عکس از این رویداد نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

به گفته محققان ناسا در زمان خورشیدگرفتگی می توان مطالعات مهمی در مورد تشعشعات خورشیدی و تاثیر آن روی آب و هوای فضای نزدیک به کره زمین انجام داد که در حالت عادی ممکن نیست. این مطالعات به حفظ سلامت فضانوردان کمک می کند و انجام آن با توجه به اعزام فضانورد به ماه و مریخ در سال‌های آینده ضروری است. ناسا قصد دارد در سال 2024 تعدادی فضانورد به مریخ بفرستد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها