کد خبر: 318998
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

علیرضا خمسه در گفت‌‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ناهنجاری و آنارشیسم بیداد می‌کند/ «بگو مگو» در بیشتر شهرهای آمریکا روی صحنه رفت/ جامعه ما از مدار خارج شده است

علیرضا خمسه گفت: «احساس می‌کنم جامعه ما از مدار خارج شده است، چراکه علایق مردم نسبت به گذشته دچار تغییرات زیادی شده و مهم‌تر از همه اینکه دیگر هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ارتباط بین فرهنگ و مردم در حال قطع شدن است. ناهنجاری و آنارشیسم در شهر ما بیداد می‌کند.»

ناهنجاری و آنارشیسم بیداد می‌کند/ «بگو مگو» در بیشتر شهرهای آمریکا روی صحنه رفت/ جامعه ما از مدار خارج شده است
کد خبر: 318998
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا خمسه، بازیگر باسابقه تلویزیون و سینما، این روز‌ها حضور پررنگی در حوزه فرهنگ کشور ندارد. خمسه مدت زیادی است که نمایش «بگو مگو» را در شهر‌های مختلف آمریکا روی صحنه می‌برد. این نمایش مهاجرت و مشکلات مربوط به آن را روایت می‌کند. گفت‌وگوی کوتاه اعتمادآنلاین با خمسه را درباره این تجربه او می‌خوانید:

علیرضا خمسه، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون، درباره شرایط فرهنگی امروز در جامعه گفت: «سینما و تئاتر جزو هنر‌های نمایشی هستند که از بطن جامعه تاثیر می‌گیرند و به خود جامعه نیز بر‌می‌گردند، اما اعتقاد دارم آن شور و هیجانی که در دهه‌های 60 و 70 شمسی پیرامون سینما، تلویزیون و تئاتر به وجود آمده بود دیگر شکل نمی‌گیرد، زیرا دغدغه‌های مردم، شرایط اجتماعی کشور و بسیاری از مسائل دیگر نسبت به آن سال‌ها تغییر کرده است.»

خمسه ادامه داد: «احساس می‌کنم جامعه ما از مدار خارج شده است. چراکه علایق مردم نسبت به گذشته دچار تغییرات زیادی شده و مهم‌تر از همه اینکه دیگر هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ارتباط بین فرهنگ و مردم در حال قطع شدن است. ناهنجاری و آنارشیسم در شهر ما بیداد می‌کند.»

خمسه درباره ارتباط تئاتر با جامعه گفت: «وقتی «راسکولنیکف» قهرمان یک تئاتر می‌شود، شما باید بدانید در آن جامعه چه می‌گذرد. باز جای شکرش باقی است که ما می‌توانیم مترادف‌هایی در ادبیات جهان پیدا کنیم و از طریق اقتباس، آنها را روی صحنه ببریم.»

بازیگر فیلم «مرگ یزدگرد» درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: «چند وقتی خارج از ایران بودم. برای یک تئاتر به آمریکا رفتیم و در ایالت‌های مختلف نمایشی را روی صحنه بردیم. نمایش «بگو مگو» در بسیاری از شهر‌های آمریکا به روی صحنه رفت. آقای برزو ارجمند و احسان کرمی نیز در این تور همراه من بودند. این نمایش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور و مشکلات مربوط به آن را روایت می‌کرد. در این‌باره برای هموطنان ما بحران‌های روحی و روانی زیادی به وجود آمده است که هیچ‌کدام از ما باخبر نیستیم، و در این سفر و این نمایش سعی کردیم بخشی از آلام آنها را نمایش دهیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها