کد خبر: 319030
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۴:۱۱:۰۴
| |

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست:

حالا نوبت تب آب‌ شیرین‌کن شروع شد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مشکلات ایران را توسعه آب شیرین‌کن‌ها ذکر و اظهارکرد: در یک مقطعی از زمان تب سدسازی گرفتیم و امروز هم تب آب شیرین کن. آن هم در مقیاس‌هایی که با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است.

حالا نوبت تب آب‌ شیرین‌کن شروع شد
کد خبر: 319030
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۴:۱۱:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه شیراز با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور تولیدکننده گاز گلخانه‌ای است و این فاجعه‌ای در مصرف انرژی در کشور است، گفت: در زمینه آلاینده‌های صنایع و ورود فاضلاب پتروشیمی‌ها به دریاچه‌ها و تالاب باید یک اهرم قانونی و علمی مانند دانشگاه‌ها ورود کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه شیراز نباید به استان فارس محدود شود و باید به شکل تخصصی به مسائلی که در کشور وجود دارد، بپردازد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد که در زمینه استفاده از آب شیرین‌کن‌ها باید کار علمی بشود تا دچار تبعات سدسازی نشویم.

لاهیچان‌زاده با بیان اینکه بالا رفتن شوری آب خلیج فارس موجب از بین رفتن مرجان‌ها می‌شود، اظهارکرد: طبق بررسی‌ها اعلام شده که تا سال 2050 خلیج فارس کاملا شور خواهد شد که یکی از علت‌های آن محدود شدن ورود آب شیرین از طریق رودخانه‌ها به خلیج فارس است.

وی همچنین با بیان اینکه محیط زیست تنوع زیادی به لحاظ کاری دارد و این تنوع شاید علتی بوده که سازمان محیط زیست نتواند به همه مسائل مربوطه ورود کند، گفت: دستگاه‌هایی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌اند که از لحاظ مالی، فنی و کارشناسی قدرتمند هستند و سازمان باید آنقدر مجهز باشد که بتواند مقابل این دستگاه‌های قدرتمند پاسخگو باشد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این سازمان بین 5000 تا 6000 پرسنل دارد که حدو3500 نفر آنان محیط بان هستند که نشان دهنده محدودیت نیرو در کنار محدودیت‌های تجهیزاتی سازمان است.

وی افزود: برای رفع محدودیت‌ها استفاده از فرصت دانشگاه‌ها کمک کننده است. تصویب قوانین مانند حمایت از پاکبان‌ها می‌تواند پشتوانه سازمان باشد اما کافی نیست.

لاهیجان‌زاده با تاکید بر اینکه با ارتباط با دانشگاه‌ها باید پشتوانه علمی ایجاد کنیم، گفت: صنایع زیادی در کشور آلاینده هستند. در این شرایط باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه را در حوزه محیط زیست بیش از گذشته تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه با معضلات زیست محیطی صنایع آشنایی داریم و باید آنها را به دانشگاه انتقال دهیم تا چاره‌اندیشی شود، اظهارکرد: باید صنایع را ملزم کنیم که از توان علمی دانشگاه برای رفع مشکلات بهره‌مند شوند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد که از دانشگاه درخواست داریم که فعالانه به مسائل محیط زیستی ورود کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها