کد خبر: 319049
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

بازخوانی عقاید هادی رضوی درباره «شهرزاد» و حاشیه‌هایش

هادی رضوی خطاب به وزیر کار چه گفت؟

هادی رضوی این روزها متهم است به اخلال در امور اقتصادی. پرونده‌ای با رقمی درشت که هنوز بعد از چند جلسه دادگاه حکم او صادر نشده است.

هادی رضوی خطاب به وزیر کار چه گفت؟
کد خبر: 319049
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی رضوی،داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار و امور اجتماعی. او یکی از آنهایی است که در انتظار حکمش از دادگاه اخلال اقتصادی مانده است. در یکی دوماه اخیر بارها نامش در نشریات مختلف سر زبان‌ها افتاد.

قهرمانی، دادستان پرونده بارها به ماجرای روابطش با سریال «شهرزاد»، محمد امامی و احسان دلاویز اشاره کرد.

اتهاماتی که او البته همه را رد می کرد اما نماینده دادستان اعتقاد داشت پول‌های بازنشستگان آموزش و پرورش را صرف فیلمسازی کرده است.

البته رضوی پیشتر و در زمان ساخت فصل دوم «شهرزاد»، زمانی که امامی شریکش در ساخت این پروژه بازداشت شد، در قامت یک منتقد ظاهر شد. آن زمان این تاجر جوان که یکباره فعالیت‌های هنری‌اش زیاد شده بود، به عنوان یک فعال فرهنگی اصولگرا اسپانسر جشنواره مقاومت شده بود و خود را از تیم سیدمحمد امامی جدا می‌دانست. چیزی که البته در لایحه اعلام جرم دادستانی علیه رضوی رد شده و این اسامی به هم پیوند خورده بودند.

حرف‌های او آن زمان و در دل دعوا با حسن فتحی و عوامل «شهرزاد» که در هفته‌نامه تماشاگران امروز چاپ شد، هنوز پرجذابیت است برای بازخوانی نگاه کسی که این روزها خبرساز است: «زمانی که ما داشتیم شهرزاد یک را می ساختیم، در راهپیمایی اربعین زیر قبه امام حسین (ع) از ایشان خواستم که این را برایم آبرو کند. وقتی می‌بینید کاری در آن ابعاد عرضه می‌شود و مردم می‌بینند و می گیرد، این آبرو و عزت است. «شهرزاد یک»، مجموعه حوادثی بود که برای خود من درس و تجربه شد. شاید بعضی از آدم‌ها برای مردم هنرمندان خوبی باشند ولی در برخورد نزدیک فرق می‌کنند.»

او اینها را به نظر می رسد به فتحی گفته و ادامه داده بود: «این برای خودم تجربه حرفه‌ای شد که باید با تامل جلو بروم. دوم اینکه روی ظاهر افراد قضاوت نکنم و به عمل و باطن اشخاص نگاه کنم. سوم اینکه با افراد حرفه‌ای و کسی که برای منفعتم دعوا می‌کند باید خوب باشم و از آنها ناراحت نشوم. چهارم به سلیقه مردم احترام گذاشتن است. از همه مهم‌تر اینکه این را به جرات به همه اهالی سینما می‌گویم، اگر کار خوب عرضه کنید هیچ کاری پردرآمدتر از شبکه نمایش خانگی و تولید سریال و محتوا برای مردم به صورت بلندمدت نیست. »

رضوی آن زمان درباره جدایی از «شهرزاد» گفته بود: «یک روز به آقای ملکان گفتم واقعا با توجه به اتفاقی که در «شهرزاد» افتاد دیگر علاقه‌ای به ساخت کاری که با عقایدم متفاوت باشد ندارم. دوم اینکه برند «شهرزاد» ساخته شده و همه هم می‌دانند که رضوی در ماندگاری «شهرزاد» تاثیر بسزایی داشته؛ این قابل انکار نیست. من برای توجیه «شهرزاد» در قاطبه مردم تلاش زیادی کردم. چون یک قسمت‌هایی از «شهرزاد» برای بعضی‌ها توجیه‌پذیر نبود و من توضیحاتی دادم که باعث شد «شهرزاد» تا قسمت‌های آخر برود.»

حرف‌هایی که نشان می‌داد او از ماجرای توهین سریال «شهرزاد» به حسین شریعتمداری و استفاده از عکس سردبیر کیهان به عنوان یک متهم، شاکی است. ولی در پاسخ به این سئوال گفته بود: «این، یکی از اتفاقات بود. به هر حال یک بی‌احترامی به یک عزیز شده. اختلافات از قبل‌تر هم بود. درباره مسائل مختلف من نظراتی می‌دادم ولی در این مساله آشکار و علنی شد.


من به ایشان می‌گفتم اگر می‌گویید اشتباه سهوی بوده باید موقعیت را هم درک کنید. اول اینکه نزدیک انتخابات بود و دوم اینکه عکس حسین شریعتمداری کنار توده‌ای‌ها آمده بود. کسی که این همه حساسیت در مورد او هست و جبهه ضدانقلاب و هر کس زاویه‌ای با انقلاب دارد، خوشایندش بود که یک گزندی به ایشان بزند. سوم در سریال شهرزاد که مخاطب زیادی دارد؛ چهارم بین توده‌ای‌ها؛ پنجم اینکه بگوییم سهوی بوده یا علی مدد؟ آقایی از دسته سه یا چهار ما یک عذرخواهی کند و تمام؟ بعد هم یک توجیه مسخره‌ای وجود داشت، می‌گفتند هر وقت زندانی‌های سیاسی را سرچ می‌کنید عکس حسین شریعتمداری می‌آید، خب ما سرچ کردیم نبود. من می‌گویم اشتباه شما سهوی است، ایرادی ندارد، شجاعت داشته باشیم عذرخواهی کنیم. اصلاح‌طلب‌ها به شدت شروع کردند به زدن من. من یک سوال کردم آن هم این بود که اگر در آن ایام نزدیک انتخابات عکس آقای عارف یا آقای خاتمی هم بود باز هم همین کار را می‌کردید؟ این سوال خیلی مهم بود. اگر همین کار را اصولگرایان می‌کردند تحمل می‌کردید؟ مطمئنا تحمل نمی‌کردند.»

او آیا با این گفته‌ها قصد داشت خود را یک اصولگرا معرفی کند؟ خودش پاسخ داده بود: «در چه جریانی می‌بینید؟ من خودم باید فضای سیاسی‌ام را تعریف کنم. یک اینکه من در مدرسه موتلفه درس خوانده‌ام، دو سوابق سیاسی و اظهارنظرهای من را از سال 84 بررسی کنید و ببینید در کدام اردوگاه‌ها بوده‌ام.»

این روزها او باعث شده تا پدر همسرش هم زیر فشار باشد. رضوی اما همان روز درباره عقاید محمد شریعتمداری هم حرف زده بود:«آقای شریعتمداری یک چهره مستقل است. من هم مستقل هستم. به هر حال در این نظام آقای شریعتمداری آدم معتمدی بوده و اگر سوابق اجرایی ایشان را هم نگاه کنید مشخص است. از قدیم مشخص است که زمان حضرت امام (ره) و حضرت آقا کجا بوده‌اند. همیشه ارتباطشان را با دفتر مقام معظم رهبری حفظ کرده‌اند. من ولی مستقل هستم.

عکس1


من دوستانی در دولت دارم. چنان که در دولت آقای احمدی نژاد هم دوستانی داشتم ولی فضای فکری من این طور است که 12 سال در مدرسه موتلفه اسلامی درس خوانده‌ام، در تمام جریانات سیاسی و انتخاباتی هم مشخص است کجا بوده‌ام. من در جریان فکری که داشتم نمی‌توانستم این مسائل را بدون عذرخواهی رها کنم، پس آن اتفاقات افتاد.»

هادی رضوی آن زمان بعد «شهرزاد» می‌خواست هم فیلم بسازد. کاری ارزشی‌تر از «شهرزاد» که با مدیوم ذهنی‌اش همخوانی داشته باشد؛ «باید یک سریال یک مقدار بامحتواتر ارائه شود. نمی‌شود فقط روی «شهرزاد» ایست کرد. من تمام کارگردان‌ها را نگاه کرده‌ام. با سعید ملکان هم خیلی مشورت کرده‌ام. بهرام توکلی یک آدم خاص‌ساز است. یک مدل خاص فیلم می‌سازد. این را درک می‌کنم. بعضی مواقع شاید با تماشاگر هم ارتباطی که می‌خواهد برقرار نکند. ما ساعت‌ها با آقای توکلی صحبت کردیم.» سریالی که هیچ‌وقت ساخته نشد. هیچ‌وقت!

رضوی به مرور از فضای فرهنگی خارج شد. «شهرزاد» دو فصل دیگر پیش رفت اما اسیر در حاشیه‌هایش هیچ‌گاه به موفقیت فصل یک نرسید تا اینکه پرونده امامی و رضوی به نوبت دادگاه رسید.


دو شریک جوان که حالا در انتظار حکم هستند. آنها سرگرمی و علاقه‌شان کار سینما و سریال بوده که سود هم کردند اما رقم پرونده‌های چندمیلیاردی‌شان هیچ شباهتی به بودجه چند ده میلیاردی سریال‌سازی‌شان ندارد.

ده‌میلیاردهایی که با حرف‌های آن زمان هادی رضوی هیچ سنخیتی ندارد. او که آن زمان هرگونه ارتباط با نمایشگاههای خودرو و شایعاتی که درباره نمایشگاهش در خیابان عباس‌آباد را تکذیب کرده بود در بخشی از این مصاحبه گفته: «با سریالی که می‌سازم جِم و جَم و همه اینها را بیچاره می‌کنم.

کاری می‌کنیم که هنرمندان درجه سه و پنج ما با فلاکت آن طرف نروند و دوباره با فلاکت برگردند. دوست دارم عوامل پشت صحنه‌ام راضی باشند. خیلی‌ها به من زنگ می‌زنند. بعضی لنگ 50هزارتومان هستند. گریه‌ام می‌گیرد. به عنوان داماد شریعتمداری گریه‌ام می‌گیرد، به عنوان کسی که با مسوولان، مرتبط هستم گریه‌ام می‌گیرد که نباید در نظام چنین اتفاقاتی بیفتد. کسی لنگ 50هزار تومان پول باشد واقعا خاک بر سر من.»

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها