کد خبر: 319059
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۲۳:۴۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

رئیس جدید بانک مرکزی اروپا کیست؟

سران اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه 2 جولای، برابر با 11 تیر، توافق کردند کریستین لاگارد فرانسوی را به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا انتخاب کنند.

حجم ویدیو: 4.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 دانلود ویدیو
کد خبر: 319059
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۲۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سران اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه 2 جولای، برابر با 11 تیر، توافق کردند کریستین لاگارد فرانسوی را به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا انتخاب کنند.

کریستین لاگارد متولد اول ژانویه سال 1956 در پاریس فرانسه است که توانسته با مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شود.

لاگارد در رتبه‌بندی 2018 مجله فوربس به عنوان سومین زن قدرتمند جهان پس از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ترزا می، نخست وزیر انگلیس، معرفی شد. او همچنین بیست‌ودومین شخص قدرتمند جهان معرفی شده است.

کریستین لاگارد بین سال‌های 2007 تا 2011 و در دوران ریاست‌جمهوری نیکولا سارکوزی اولین زنی بود که به سمت وزارت امور اقتصادی فرانسه رسید.

او همچنین نخستین زنی بود که از سال 2011 به عنوان مدیر صندوق بین‌المللی پول منصوب شد. دوره ریاست لاگارد تا سال 2021 بود، اما او به دلیل ریاست بر بانک مرکزی اروپا از سمت خود کنار رفت.

از جمله نکات منفی کارنامه لاگارد محکومیت او در دادگاهی در فرانسه، به اتهام «سهل‌انگاری» در پرونده برنارد تاپی، سرمایه‌دار فرانسوی، است. با اینکه لاگارد سال 2016 در این پرونده مجرم شناخته شد، اما دادگاه او را محکوم نکرد.

لاگارد از منتقدان سرسخت رویکرد دولت ترامپ در حوزه تجارت است. او از چین و آمریکا خواسته اختلافات تجاری خود را حل‌وفصل کنند، چراکه این مساله تهدیدی برای اقتصاد جهان قلمداد می‌شود.

دونالد توسک، رئیس اجلاس‌های اتحادیه، اروپا گفته است: کریستین لاگارد رئیسی کامل برای بانک مرکزی اروپاست. من قطعاً اطمینان دارم او رئیسی مستقل خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها