نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

توزیع 5 قلم لوازم خانگی در میان خانوارهای سیل‌زده

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از توزیع پنج قلم لوازم خانگی در میان خانوارهای آسیب دیده از سیل در استان های لرستان، گلستان و خوزستان خبر داد و گفت: این اقلام خریداری و از امروز (یکشنبه 16 تیر 98) فرآیند حمل و انتقال 2 هزار بسته از این لوازم برای توزیع در استان های یادشده آغاز شده است.

توزیع 5 قلم لوازم خانگی در میان خانوارهای سیل‌زده
کد خبر: 319060
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۸:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمد نصیری با اعلام این مطلب افزود: این پنج قلم لوازم خانگی شامل یک دستگاه یخچال، یک شعله اجاق گاز، 2 تخته پتو و یک تخته فرش است که با انجام مددکاری اجتماعی از سوی داوطلبان هلال احمر و معرفی خانوارهای سیل زده از سوی استانداری‌ها، وزارت کشور و انجام صحت سنجی ها در بین این خانوارها توزیع خواهد شد.

وی توزیع داد: برای مرحله نخست توزیع این اقلام استان لرستان انتخاب شده و قرار است طی روزهای آتی این پنج قلم لوازم خانگی در میان خانوارهای آسیب دیده از سیل در این استان توزیع شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: پس از توزیع این اقلام در استان «لرستان» این پنج قلم لوازم خانگی در میان خانوارهای آسیب دیده از سیل در سایر استان‌های متأثر از سیل و آبگرفتگی در کشور از جمله خوزستان، لرستان، ایلام بخش‌های از چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و سایر استان‌های متأثر از سیل نیز توزیع خواهند شد.

نصیری با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های میدانی انجام شده از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده مشخص شد که اولویت خانوارها بحث لوازم خانگی بوده است، گفت: بر اساس این موضوع اقدام به خرید این اقلام کردیم اما در انتخاب آسیب دیدگان از سیل بر اساس توافقی که با استانداری‌ها داشته ایم، فهرست‌های توزیع از سوی استانداری‌ها به ما معرفی می‌شوند و ما پس ارزیابی و مددکاری این بسته‌ها را به آنان اهدا می‌کنیم.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 «خانه داوطلب عمومی» و «خانه هلال» به عنوان فعال‌ترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها