پرواز ناوگان هوایی اورژانس در شب آغاز می‌شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه برای افزودن بالگردهای دید در شب به ناوگان هوایی اورژانس کشور مذاکراتی داشته‌ایم و این مهم در آینده‌ای نزدیک انجام می شود گفت: بدین ترتیب ما شاهد پرواز ناوگان هوایی اورژانس در شب نیز خواهیم بود.

پرواز ناوگان هوایی اورژانس در شب آغاز می‌شود
کد خبر: 319104
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۶:۲۳:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ پیرحسین کولیوند در حاشیه آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و همچنین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور در قم اظهار کرد: امروز با راه اندازی اتوماسیون 115استان قم در راستای عملکرد اورژانس استان قم افزایش سرعت را شاهد خواهیم بود و این به معنای ذخیره بودجه در راستای مقاومت اقتصادی و همچنین رسیدگی سریع تر به بیمار اورژانسی در محل حادثه است.

رییس اورژانس کشور تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در کشور صورت گرفت در بحث خدمت رسانی به حوادث ترافیکی است، ما در حوادث ترافیکی تلفات زیادی داشتیم؛ تا دو سال پیش سازمان بهداشت جهانی ما را با کشور های گروه هشتم مقایسه می کرد و اعلام می کرد کشور ایران به ازای هر صدهزار نفر 34کشته دارد.

وی افزود: با همت اورژانس کشور و سایر نهادهای مرتبط ما طی دوسال گذشته با کاهش حوادث و همچنین خدمت رسانی سریع به حادثه دیدگان این آمار را به 24کشته در صدهزار نفر کاهش دادیم و رده کشور ما از گروه هشتم به گروه اول ارتقا پیدا کرد و حالا با کشور هایی مثل فرانسه، انگلستان و آلمان مقایسه می شویم.

کولیوند ادامه داد: نسبت به سالهای گذشته تجهیزات و اتومبیل‌های اورژانس افزایش چشمگیری داشته است؛ همچنین در بحث امداد هوایی می‌توان گفت امداد هوایی استان قم یکی از شاخص‌ترین پایگاه‌های امداد هوایی کشور است.

وی افزود: امداد هوایی کشور موفق به امداد رسانی به بیش از 27هزار مصدوم شده است که 65درصد مصدومان مستقیما به اتاق عمل منتقل شده اند.

رییس اورژانس کشور گفت: ماموریت های اورژانس از یک میلیون و 700هزار ماموریت به سه میلیون و 800 هزار ماموریت رسیده است و همچنین در استان تهران متوسط زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه 38دقیقه بود اما این زمان اکنون با اجرای طرح اتوماسیون 115 به 12الی 14دقیقه رسیده است.

وی ادامه داد: دو خدمت خیلی خوب به اورژانس کشور اضافه شد؛ یکی بحث مدیریت سکته‌های حاد قلبی و دیگری مدیریت سکته‌های حاد مغزی هستند که توانستند خدمات بسیار زیادی حتی در بخش جهانی انجام دهند؛ مثل میهمانان خارجی که در سفر به ایران دچار حمله های مغزی یا قلبی شدند و توسط اورژانس کشور درمان شدند.

کولیوند با اشاره به خدمت رسانی اورژانس در مناسبات مختلف گفت: در مناسبت های مختلف مانند اربعین، راهپیمایی های مختلف، مراسم رحلت امام خمینی(ره) و سایر مراسمات خدمت رسانی مراکز اورژانس ها بسیار چشمگیر بوده است؛ مخصوصا مرکز اورژانس استان قم که در مراسم نیمه شعبان و همچنین اربعین بسیار خوش درخشیدند.

وی افزود: استان قم با اینکه در اربعین پذیرای زائرین زیادی است با این وجود اورژانس قم کمک های فراوانی در مرز و همچنین در کشور عراق داشته است.

رییس اورژانس کشور ضمن تشکر ویژه از اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار کرد: با وجود اینکه زائرین زیاد از کشورهای مختلف به قم سفر می کنند اما اورژانس استان قم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت بیماری‌های زائرین از شیوع بیماری های مختلف در استان قم جلوگیری به عمل آورده اند.

وی ادامه داد: در صدد این هستیم که یک دانشکده فوریت‌های پزشکی داشته باشیم که تکنسین‌های ما به صورت شبانه روزی به تحصیل علم در آن بپردازند.

کولیوند با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور گفت: در سال جاری آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و 10هزار نفر استخدام خواهند شد که قسمتی از آنها در اورژانس کشور مشغول به کار خواهند شد؛ اورژانس تقریبا15هزار نیروی دیگر لازم دارد تا شرایط خود را بهبود ببخشد.

وی افزود: طی هفته های آینده تعداد280 دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل به ناوگان زمینی کشور اضافه خواهد شد و قطعا تعدادی از آن به استان قم واگذار خواهد شد؛ پس از آن نیز 1000دستگاه آمبولانس در برندهای مخلتف به اورژانس کشور افزوده خواهد شد و همچنین برای افزودن بالگردهای دید در شب به ناوگان هوایی اورژانس کشور مذاکراتی را داشته ایم و این مهم در آینده‌ای نزدیک انجام می شود و ما شاهد پرواز ناوگان هوایی اورژانس در شب نیز خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها