کد خبر: 319124
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

یاسر مرادی، کارشناس حقوق بانکی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

نحوه وصول چک‌های مشروط بر اساس قانون جدید چک چگونه است؟

آیا قانون‌گذار در اصلاحات اخیر قانون چک در سال 97، تغییری در خصوص چک‌های مشروط اعمال کرده است؟

نحوه وصول چک‌های مشروط بر اساس قانون جدید چک چگونه است؟
کد خبر: 319124
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: آیا قانون‌گذار در اصلاحات اخیر قانون چک در سال 97، تغییری در خصوص چک‌های مشروط اعمال کرده است؟


یاسر مرادی، کارشناس حقوق بانکی : درباره چک‌هایی که به طور مشروط صادر می‌شود، در صورت داشتن موجودی و فراهم بودن دیگر شرایط مربوط به صحت صدور چک، بانک به شرط مندرج در چک توجهی نخواهد کرد و وجه چک را به آورنده خواهد پرداخت. به عبارت دیگر «شرط» تکلیفی برای بانک ایجاد نخواهد کرد، اما در صورت عدم موجودی در حساب، بر اساس اصلاحات قانون چک در سال 97، این‌گونه چک‌ها صرفاً قابلیت درخواست صدور اجراییه مستقیم چک در دادگاه را نخواهند داشت و برای مطالبه آنها باید مراحل طرح دعوا در دادگاه‌های حقوقی طی شود.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها