کد خبر: 319125
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

بازگشت معتادان متجاهر به چرخه زندگی با مراکز سروش

سردارمحمدمسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: با راه اندازی مراکز سروش و توسعه این مراکز، معتادان متجاهر جمع آوری و در این مراکز نگهداری می‌شوند که به زودی با گسترش کارگاه‌های تولیدی و بازیافتن سلامت جسمی و روانی، به زودی به چرخه زندگی باز می‌گردند.

بازگشت معتادان متجاهر به چرخه زندگی با مراکز سروش
کد خبر: 319125
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردارمحمدمسعود زاهدیان افزود: هم اکنون در مراکز سروش حدود 700 معتاد متجاهر نگهداری می شوند که این افراد توسط پلیس ازکف خیابان و بیغوله ها، جمع آوری شدند.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل عدم رسیدگی، آسیب های جسمی و روحی بسیاری دیده اند و با جمع آوری آنها نه تنها سلامت نسبی خود را بدست آورده اند بلکه به تدریج به چرخه زندگی بر می گردند از سوی دیگر افرادی که دچار بیماری های ایدز، هپاتیت، بیماری های گوارشی و عفونی بودند را از سایرین جدا کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: هم اکنون این افراد تحت آموزش و حرفه آموزی قرار دارند و کارگاه خیاطی و سایر کارگاه ها نیز در حال راه اندازی است که در صورت تامین اعتبار طی دو یا سه ماه آینده زمینه ای فراهم می شود تا این افراد مولد شده و ضمن آموزش به مسیر صحیح زندگی بازگردند.

سردار زاهدیان افزود: در بین معتادان متجاهرافرادی بودند که بیش از 8 سال خانواده خود را ندیده بودند براین اساس برنامه ای ترتیب دادیم تا ضمن شناسایی خانواده این افراد، در ماه مبارک رمضان طی یک افطاری با خانواده خود ملاقات داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما این است تا میزان پذیرش مراکز سروش را به 5 هزار نفر گسترش دهیم و از سوی دیگر به دنبال تمرکز و برنامه ملی برای نگهداری این افراد هستیم تا با بازتوانی و بازپروری به چرخه زندگی بازگردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها