کد خبر: 319184
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۹:۱۳:۲۹
| |

افزایش نرخ بیکاری در کانادا

با عملکرد ناامیدکننده ماه ژوئن، نرخ بیکاری در کانادا افزایش یافت.

افزایش نرخ بیکاری در کانادا
کد خبر: 319184
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۹:۱۳:۲۹

اعتمادآنلاین| مرکز آمار کانادا در گزارشی اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه ژوئن به 5.5 درصد افزایش پیدا کرده است و اکنون افراد بیش‌تری نسبت به ماه‌های گذشته در جست‌وجوی کار هستند.

به گزارش سی بی سی، کانادا در ماه ژوئن در حالی 2200 اشتغال‌زایی منفی را پشت سر گذاشت که اقتصاددانان انتظار اشتغال‌زایی برای دست کم 10 هزار نفر را در ماه ژوئن داشتند.

به گفته مرکز آمار کانادا هر چند که در ماه ژوئن 24 هزار شغل تمام وقت ایجاد شد اما 26 هزار نفر نیز از کار خود بیکار شدند. با وجود آمار اشتغال‌زایی بسیار بد ماه ژوئن، اقتصاد این کشور در طول 12 ماه گذشته موفق به ایجاد 421 هزار شغل شد.

فوتیوس راپتیس، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک «تی دی» گفت: رشد دستمزدها برای مشاغل دائمی نسبت به سال گذشته 3.6 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که عملکرد بازار کار خیلی هم بد نبوده است.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا طی این مدت نرخ بیکاری جوانان 20 تا 24 ساله به هشت درصد کاهش پیدا کرده است که پایین‌ترین سطح از زمان ثبت آمار مربوط به این گروه سنی از سال 1977 تاکنون محسوب می‌شود.

در بین ایالت‌های مختلف، بالاترین نرخ بیکاری مربوط به نیوفاندلاند با 13و3 درصد بوده است و پس از آن، پرنس ادوارد با 9.3 درصد، نیو برانزویک با 7.8 درصد و نوا اسکوشیا با 6.6 درصد قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های مختلف کانادا تا پایان ماه ژوئن مربوط به بریتیش کلمبیا با 4.5 درصد بوده است و پس از آن کبک با 4.9 درصد، ساسکاچوان با 5.1 درصد و انتاریو با 5.4 درصد قرار دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها