استرالیا مدعی رهگیری کشتی جاسوسی چین شد

وزارت دفاع استرالیا مدعی شده است یک فروند کشتی چینی را در حالی‌که احتمالا عازم محل برگزاری رزمایش‌های استرالیا و آمریکا بوده، رهگیری کرده است.

استرالیا مدعی رهگیری کشتی جاسوسی چین شد
کد خبر: 319212
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام دفاعی استرالیا، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک کشتی چینی را که ظاهراً به سمت محل برگزاری رزمایش‌های آمریکا و استرالیا در حرکت بوده است، رهگیری کرده است.

استرالیا مدعی است که چین کشتی جاسوسی خود را با هدف استقرار در خارج از آب‌های قلمرو خود و برای نظارت بر رزمایش استرالیا و آمریکا اعزام کرده بود.

طبق این گزارش، 25 هزار نظامی آمریکایی و استرالیایی قرار است ماه آینده در رزمایش‌های «تالیسمن سابر» که در سال دو بار برگزار می‌شود، و کشتی‌های جنگی مجهز به جنگنده‌ نیز در آن حضور دارند، مشارکت کنند.

ژنرال «گرگ بیلتون» رئیس عملیات مشترک در نیروی دفاعی استرالیا مدعی شده است که کشتی جاسوسی چین احتمالاً عازم ساحل شمال شرقی استالیا بوده است تا از نزدیک نگاهی به رزمایش آتی استرالیا و آمریکا داشته باشد.

او به خبرنگاران گفت: «ما آن را رهگیری کردیم. هنوز مقصد آن را نمی‌دانیم اما تصور می‌کنیم که به سمت ساحل شرقی کوینزلند آمده است و اقدامات لازم را در قبال آن در پیش خواهیم گرفت».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها