عبداللهی در جلسه هماهنگی بازرسان قانون مدیریت خدمات کشوری:

نظام کنترل داخلی به شرط کارآمدی،کم هزینه،موثر و مفیدتر هستند

عبدالهی در جلسه ادای سوگندنامه و‌ هماهنگی بازرسان ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، تصریح کرد: بازرس های ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری باید علاوه بر تعهد به نکات اخلاقی، نسبت به قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشند.

نظام کنترل داخلی به شرط کارآمدی،کم هزینه،موثر و مفیدتر هستند
کد خبر: 319240
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۰۱:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالهی در جلسه ادای سوگندنامه و‌ هماهنگی بازرسان ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، تصریح کرد: بازرس های ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری باید علاوه بر تعهد به نکات اخلاقی، نسبت به قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشند.

عبدالهی با اشاره به وظایف دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات، از بازرسان موضوع ماده 91 به عنوان بخشی از فرآیند کنترل داخلی یاد کرد و گفت: تعدادی از همکاران به عنوان بازرس معرفی و پس از بررسی، امتیازدهی و تایید صلاحیت، لیست نهایی آنها برای صدور احکام به معاونت توسعه مدیریت و منابع ارسال شد.

وی با تاکید بر کارایی و اثر بخشی بالاتر پروتکل های نظارتی داخلی نسبت به دستگاه های نظارتی برون سازمانی، گفت: کنترل‌های داخلی، مهمترین بخش در همه نظام های نظارتی هستند که می توانند به شرط کارآمدی؛ کم هزینه، موثر و مفید باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد ادامه داد: مشکل دیگر، عدم هماهنگی بین بازرس ها و مدیران ذیربط در دستورالعمل ماده 91 و 92 قانون مدیریت و روابط بین بازرسی و مدیران استانی، نحوه فعالیت و ارائه گزارش آنها است در حالی که تمامی رویه ها و نحوه فعالیت آنها در دستورالعمل مربوطه پیش‌بینی شده است.

عبدالهی اظهار داشت: مطابق ماده 91 و 92 ، از بازرس ها گزارش ماهانه خواهیم گرفت و هر شش ماه بر عملکرد آنها نظارت می کنیم و در صورتی که ضعف عملکرد وجود داشته باشد با همکاری و هماهنگی مدیران، از ادامه فعالیت بازرس ها تجدیدنظر می شود.

این گزارش حاکی است، در ادامه جلسه، متن سوگند نامه بازرسان ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری قرائت و جلسه با پرسش و پاسخ اعضا به پایان رسید.

منبع: شادا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها