معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

تاثیرپذیری انجام سفرهای حج از تحریم‌های ضد ایرانی/ هواپیمای سعودی برای انجام سفرهای حج به مساعدت ایران نیامد

علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در گذشته تا حدود 50 درصد از پروازهای حج ایران توسط ایرلاین سعودی انجام می‌شد اما امسال به هر دلیلی این مساعدت صورت نگرفته است و تمام 86 هزار و 500 زائر توسط ایران ایر جابجا خواهند شد.

تاثیرپذیری انجام سفرهای حج از تحریم‌های ضد ایرانی/ هواپیمای سعودی برای انجام سفرهای حج به مساعدت ایران نیامد
کد خبر: 319243
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۰۵:۵۴

اعتمادآنلاین| علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم بدرقه زائران خانه خدا - حج تمتع 98 - با بیان اینکه از میان بیش از میلیارد مسلمان تنها چند میلیون و از میان 85 میلیون ایرانی تنها چند هزار نفر توانستند به سفر حج امسال مشرف شوند، گفت: حجاج انسان‌های ویژه‌ای هستند که فرصت این را یافته‌اند که فرمان خدا را به اجرا برسانند.

وی افزود: انجام عملیات حج جزو ذات صنعت هوانوردی است و یک کار مقطعی نیست و همواره برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات حج در سازمان هواپیمایی کشوری در جریان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: یک ماه پس از انجام عملیات حج تمتع، سازمان حج و زیارت برای انجام عملیات حج سال آینده وارد برنامه‌ریزی با سازمان هواپیمایی کشوری می‌شود بنابراین اجرای این برنامه‌ها بسیار سخت و سنگین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرواز حج تنها یک نشست و برخاست از فرودگاه‌های امام و مهرآباد و فرودگاه‌های ایران نیست بلکه باید با هواپیمایی که از چین می‌آید و عازم عربستان است هماهنگ باشیم، گفت: تمام پروازهای عربستان به یکدیگر مرتبط هستند و هر گونه عملیات خارج از برنامه‌‌ریزی می‌تواند خدشه‌ای به این عملیات وارد کند و هر تاخیری در این لوپ اثرگذار است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در شرایطی در جامعه جهانی زندگی می‌کنیم که محدودیت‌هایی در انجام عملیات حج اثرگذار است اما به رغم تمامی این محدودیت‌ها در تلاش هستیم که یک سفر آرام برای حجاج ایرانی انجام شود.

عابدزاده با بیان اینکه سال‌های گذشته شرکت هواپیمایی سعودی در انجام سفر حج به ایران کمک می‌کرد گفت: تا حدود 50 درصد از پروازهای حج ایران توسط ایرلاین سعودی انجام می‌شد اما امسال به هر دلیلی این مساعدت صورت نگرفته است و تمام 86 هزار و 500 زائر توسط ایران ایر جابجا خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهراسازی گفت: در این شرایط سایر ایرلاین‌ها مانند قشم ایر، ماهان و آسمان در انجام سایر پروازها به ایران ایر کمک خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در کنار تمام هماهنگی‌ها، مسئولیت مهم ایمنی و امنیت را بر عهده دارد، گفت: هیچ گونه کوتاهی برای ایمنی پرواز را نمی‌پذیریم و ایمن بودن پرواز برای ما از تاخیر مهم‌تر است و در تمام فرودگاه‌ها هم در تلاش هستیم امنیت برقرار شود و در اولویت باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها