رئیس انجمن تایر:

کمبود تایر در کشور نداریم/ خودرو سازان موظفند از تایر ایرانی استفاده کنند

رئیس انجمن تایر گفت: طبق قوانینی که برای خودروسازان وضع شده، هیچ یک از آن‌ها اختیار استفاده از تایر‌های وارداتی را ندارند و موظفند تا از نمونه‌های داخلی برای خودرو‌های خود استفاده کنند.

کمبود تایر در کشور نداریم/ خودرو سازان موظفند از تایر ایرانی استفاده کنند
کد خبر: 319250
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۱۸:۲۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا تقی گنجی در خصوص میزان تولیدات تایر در سال جاری اظهار کرد: سالانه بالغ بر 20 میلیون حلقه تایر رادیال در کشور توسط 9 کارخانه تولید می‌شود که در سال جاری با وجود مشکلات تولید، میزان تولیدات تایر کم نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: مشکلات تولید برای تمامی تولید کنندگان وجود دارد و تایر سازان نیز از این مشکلات برخوردار اند، اما این مشکلات نمی‌توانند منجر به کاهش میزان تولید تایر شود.

رئیس انجمن تایر در رابطه با سهم خودرو سازان از تایر تولید شده در کشور بیان کرد: حدود 50 درصد از میزان تایر تولید شده در کشور سهم خودرو سازان است و مابغی وارد بازار می‌شود، به همین منظور خودروسازان با مشکل کمبود تایر مواجه نیستند چراکه شرکت‌های خودروسازی سایز‌های خاصی از تایر را استفاده می‌کنند.

گنجی خاطر نشان کرد: در کشور رینگ‌های سایز 13، 14، 15 و 16 توسط کارخانه‌های تایر سازی تولید و از سایز 17 به بالا که توانایی تولید آن در کشور وجود ندارد باید واردات آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان تولیدات تایر در کشور، 75 درصد از نیاز بازار را تولیدات داخلی و 25 درصد را واردات تشکیل می‌دهد.

رئیس انجمن تایر عنوان کرد: طبق قوانینی که برای خودرو سازان وضع شده، هیچ یک از آن‌ها اختیار استفاده از تایر‌های وارداتی را ندارند و موظفند تا از نمونه‌های داخلی برای خودرو‌های خود استفاده کنند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها