عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال:

لازم نیست به کمیته اخلاق پاسخگو باشیم/ مجرای رسیدگی به تاخیر در برگزاری مسابقات کمیته انضباطی است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مجرای رسیدگی به تاخیر در برگزاری مسابقات کمیته انضباطی است، گفت: حکم کمیته اخلاق، خلاف است و لازم نیست که ما پاسخگو باشیم.

لازم نیست به کمیته اخلاق پاسخگو باشیم/ مجرای رسیدگی به تاخیر در برگزاری مسابقات کمیته انضباطی است
کد خبر: 319264
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۴۱:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالکاظم طالقانی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره حکم کمیته اخلاق و اینکه این کمیته حق ورود به اتفاقات فینال جام حذفی را ندارد، گفت: اتفاق صورت گرفته در فینال جام حذفی در چارچوب زمین بوده و بحث تاخیر در برگزاری مسابقات از مواردی است که کمیته انضباطی به آن رسیدگی می‌کند، اما متاسفانه همکاران ما در کمیته اخلاق ورود کردند. رئیس فدراسیون هم تاکید داشت که کمیته اخلاق نمی‌تواند به این مسئله ورود کند و این موضوع مروبط به کمیته انضباطی است. غیر از این موضوع رای از راه قانونی و درست به دست ما نرسیده و هیچگونه ابلاغی نشده و این موارد خلاف مقررات فدراسیون و تحت رسیدگی و پیگیری است.

وی درباره این موضوع که حکم‌ها توسط کمیته اخلاق صادر می‌شود و در اختیار سایت فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد ولی منتشر نمی‌شود، به خاطر همین کمیته اخلاق خودش حکم‌ها را در رسانه‌ها منتشر می‌کند، گفت: در آیین‌نامه‌ای که وجود دارد وظایف کمیته اخلاق و بقیه ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مشخص شده و هرگونه حکم باید به اطلاع دبیرکل برسد و براساس آن حکم دبیرکل ابلاغ کند. تا به حال همه اقداماتی که صورت گرفته از طریق دبیرکل ارسال شده و به اطلاع افراد رسیده و چطور این مسئله از طریقه رسانه‌ها پخش می‌شود؟ این کار قابل تامل و رسیدگی است و چنین اجازه‌ای را نداشتند. در ماده 26 پیش بینی شده که افشای مواردی که مربوط به آبرو و حیثیت افراد باشد قابل رسیدگی و پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه ماده 3 آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال می‌گوید کمیته اخلاق می‌تواند درباره تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فوتبال از جمله مقامات رسمی، بازیکنان و... را که در همه مواردی که به فوتبال آسیب می‌رساند حکم صادر کند، گفت: بله این موضوع درست است ولی در حال حاضر موضوعی که کمیته اخلاق رسیدگی کرده در حیطه وظایف آنها نبوده و هیچگونه سنخیتی با کار آنها نداشته است. با توجه به اینکه این کار در حیطه وظایف آنها نبوده و کمیته انضباطی هم اعلام کرده که ما رسیدگی می‌کنیم آنها نباید رسیدگی کنند. من و دیگر همکاران‌مان در فدراسیون فوتبال پاسخگوی عملکردمان هستیم. مجرای رسیدگی به تاخیر در برگزاری مسابقات کمیته انضباطی است. حکم کمیته اخلاق، خلاف است و لازم نیست که ما پاسخگو باشیم.

طالقانی در پاسخ به این سوال که حواشی پیش آمده و تاخیر 2 ساعته در برگزاری فینال جام حذفی فراتر از این نیست که مرجعی غیر از کمیته انضباطی به آن رسیدگی کند؟ گفت: اصلا چنین چیزی نیست. قوانین وجود دارد، اگر یک بازی به تاخیر بیفتد تا 3 مورد در آیین‌نامه است که می‌توانند بازی را به تاخیر بیندازند و بعد برگزار کنند. اینکه 2 ساعت به تاخیر افتاده است جای پوزش دارد و ما پوزش هم خواستیم ولی در این مورد چیزی به کمیته اخلاق مربوط نمی‌شود و الان هم در کمیته استیناف رسیدگی می‌شود که به آنها مربوط می‌شود یا نه.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقصر اصلی در ایجاد حواشی فینال جام حذفی چه کسی بود؟ عنوان کرد: تمام وظایف هر سازمان و مرکزی برای برگزاری فینال جام حذفی مشخص است. وظایف سازمان لیگ و هیئت فوتبال مشخص بوده است. بلیت‌فروشی، زمین چمن، بحث چینش افراد که باید صورت می‌گرفته در جلسه قبل بازی در یک پروتکل امضا شده و چینش تماشاگران و نظم و انضباط آنها برعهده نیروهای بازدارنده بوده است، به نظر من این حرف درست نیست که بگوییم من مقصر هستم یا فرد دیگری. نمی‌توانم بگویم چه سازمان و فردی مقصر هستند؛ باید مردم تشخیص بدهند. ما یک بازی سالم با شرایط مناسب و خدمات خوبی که از ما انتظار داشتند، برآورده کردیم و وظیفه خودمان را به خوبی انجام دادیم و الان اگر در مسائلی قصوری وجود داشته باید در بازی‌های بعدی رفع کنیم. همیشه فدراسیون فوتبال گفته که برای برگزاری بازی‌ها باید گیت بلیت‌فروشی باشد، بلیت‌فروشی به صورت الکترونیکی و دوربین‌ها کنترلی مستقر باشد و اگر این موارد نباشد ما بازی‌ها را برگزار نخواهیم کرد و این چیزی است که قطعی است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره استفاده از سیستم VAR در فصل جدید لیگ برتر عنوان کرد: من در جریان استفاده سیستم VAR نیستم. ما به تمام هیئت‌های فوتبال ابلاغ کردیم که باید ورزشگاه‌ها تجهیز شود و در غیر این صورت بازی در آن استان برگزار نمی‌شود و به استان‌های مجاور منتقل می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها