کد خبر: 319265
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۴۲:۱۲
| |

علت انقراض اجداد سگ‌ آبی کشف شد

محققان در مطالعات جدید خود دلیل احتمالی انقراض اجداد سگ‌های آبی را کشف کردند.

علت انقراض اجداد سگ‌ آبی کشف شد
کد خبر: 319265
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۴۲:۱۲

اعتمادآنلاین| سگ‌های آبی غول‌پیکر در اواسط تا اواخر عصر «پلیستوسن» ساکن آمریکای شمالی بودند؛ آنها به همراه ده‌ها گونه‌ بزرگ دیگر در پایان آخرین عصر یخبندان در حدود 10 هزار سال پیش منقرض شدند. اکنون تیمی از محققان کانادایی اعلام کردند که دلیل احتمالی این انقراض ناپدید شدن منبع غذایی آنها است. بخش مهم این کشف این است که این جونده‌های غول‌پیکر از اجداد خود متفاوت بودند و چوب نمی‌خوردند.

«تیسا پلینت» و همکارانش از دانشگاه هریوت-وات و اونتاریوی غربی، از ایزوتوپ‌های پایدار فسیل استخوان‌ها و دندان‌ها استفاده کردند تا نوع رژیم غذایی این سگ آبی منقرض‌شده را شناسایی کنند.

محققان دریافتند که این گونه از سگ آبی از گیاهان آبزی تغذیه می‌کردند. این رژیم غذایی باعث شد تا این جوندگان با وزنی بیش از 100 کیلوگرم برای تغذیه و حفاظت از شکارچیان به شدت به زندگی در سکونتگاه‌های آبی وابسته شوند.

پلینت گفت: ما هیچ گونه شواهدی مبنی براینکه این سگ آبی غول‌پیکر درختان را قطع یا از آنها تغذیه کند، پیدا نکردیم.

طبق این گزارش، پس از آخرین عصر یخبندان ورقه‌های یخ از بین رفتند و هوا خشک‌تر شد. این تغییرات آب و هوایی خبر بدی برای این گونه از سگ‌های آبی بود.

«فرد لانگستاف» از دانشگاه اونتاریوی غربی، گفت: توانایی ساخت سدها و خانه‌ها از مزیت‌های سگ‌های آبی نسبت به اجداد آنها است زیرا آنها می‌توانند محیطی مناسب و زیستگاهی پر از آب را برای خود بسازند، در حالی است که اجداد آنها قادر به انجام این کار نبودند و تغییرات آب و هوا موجب از دست دادن منابع غذایی و محل سکونت آنها شده است.

هنگامی که به فسیل‌های ثبت شده میلیون‌ها سال پیش نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد که جمعیت سگ‌های آبی غول‌پیکر با تغییرات آب و هوا به مرور زمان کمتر شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها