کد خبر: 319327
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۲:۱۵:۲۲
| |

امارات با شورای نظامی سودان برای حمایت از نیروهای حفتر به توافق رسید

برخی منابع لیبیایی و مصری از آرایش گسترده نظامی در مرزهای غربی مصر و جنوب لیبی با حمایت مالی بی‌سابقه امارات و عربستان سعودی خبر دادند.

امارات با شورای نظامی سودان برای حمایت از نیروهای حفتر به توافق رسید
کد خبر: 319327
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۲:۱۵:۲۲

اعتمادآنلاین| در پی شکست نیروهای شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» در شهر استراتژیک غریان، فضای تنش روزافزون و جنگ بر لیبی سایه افکنده و نیروهای حفتر با حمایت محور امارات، مصر و عربستان در حال آماده‌باش برای حمله گسترده هستند.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از برخی منابع لیبیایی و مصر از آرایش نظامی گسترده در مرزهای غربی مصر و جنوب لیبی با حمایت مالی امارات و عربستان جهت حمله بی‌سابقه در لیبی خبر داد.

یک منبع مصری نزدیک به محافل تصمیم‌گیری در این باره گفت که روزهای اخیر شاهد توافقات گسترده با شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح آفریقایی از کشورهای همسایه سودان برای مشارکت در حمله به طرابلس در ازای دریافت مبالغ مالی، بود.

به گفته او این توافقات با عناصر مسلح چاد امضا شد و قرار است این گروه‌ها از امارات و عربستان سعودی مبالغ مالی دریافت کنند و در عملیات‌های لیبی شرکت کنند و هدف از این توافق نیز مقابله با دخالت‌های ترکیه به نفع دولت وفاق ملی و گروه‌های اسلام‌گرا عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، در راستای عملیات آماده‌سازی برای نبرد در لیبی، مسؤولان امارات توافقنامه‌ای را با «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور امضا کردند.

گفته می‌شود که حمیدتی از روابط قوی با رهبران ابوظبی و ریاض برخوردار است و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع سودان در جنگ یمن به رهبری ائتلاف سعودی-اماراتی نیز مشارکت دارند.

مسؤولان امارات همچنین برای بهبود چهره حمیدتی در غرب و معرفی او به عنوان فرد شایسته برای حکومت در سودان تلاش می‌کنند و در همین ارتباط قراردادهایی نیز بین شرکت‌های آمریکایی و کانادایی با شورای نظامی سودان امضا شده که البته پرداخت مبالغ مالی آن را ابوظبی تقبل کرده است.

یک منبع لیبی وابسته به نیروهای حفتر نیز گفت که متحدان ما در مصر و امارات از طریق مرزهای مصر خط امدادی برای حمایت از نیروهای حفتر گشوده‌اند.

یک منبع مصری نیز گزارش داد هواپیماهای اماراتی که در حملات اخیر به طرابلس و برخی پایگاه‌های دولت وفاق ملی شرکت داشتند، از پایگاه نظامی مصر در غرب این کشور برخاسته بودند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها