کد خبر: 319341
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

چه کسی رئیس صندوق بین‌المللی پول خواهد شد؟

با تصمیم کریستین لاگارد، رئیس فعلی صندوق بین‌المللی پول، برای ترک زودتر از موعد این سمت و عهده‌دار شدن دوره چهارساله مدیریت بانک مرکزی اروپا گمانه‌زنی‌ها بر سر جانشینی او بالا گرفته است.

حجم ویدیو: 2.05M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02 دانلود ویدیو
کد خبر: 319341
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا اصغرزاده - با تصمیم کریستین لاگارد، رئیس فعلی صندوق بین‌المللی پول، برای ترک زودتر از موعد این سمت، گمانه‌زنی‌ها بر سر جانشینی او بالا گرفته است.

صندوق بین‌المللی پول ارگانی است که پس از جنگ جهانی دوم سال 1945 برای ارتقای سطح اقتصادی شکل گرفت و در حال حاضر 189 عضو دارد.

لاگارد، رئیس فعلی صندوق بین‌المللی پول، برای شروع دوره چهارساله مدیریت بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفته 2 سال زودتر از موعد ریاست صندوق بین‌المللی پول را به شخص دیگری واگذار کند.

تا زمان انتخاب رئیس صندوق بین‌المللی پول، دیوید لیپتون، قائم‌مقام لاگارد، عهده‌دار هدایت این صندوق خواهد بود.

مطابق یک قانون نانوشته ریاست صندوق بین‌المللی پول به صورت سنتی از مسئولان بانکی و پولی اتحادیه اروپا و رئیس بانک جهانی نیز از ایالات متحده آمریکا انتخاب می‌شوند.

در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای تصدی ریاست صندوق بین‌المللی پول وجود دارد. «استفان اینکو»ی سوئدی، «ارکی لیکانن» فنلاندی، «جنز ویدمان» آلمانی و «مارک کارنیا»ی انگلیسی گزینه‌های جدی تصدی این پست به شمار می‌آیند.

البته دیوید لیپتون، قائم‌مقام لاگارد و مینوش شفیق، جوان‌ترین معاون بانک جهانی، را هم می‌توان از نامزدهای تصدی ریاست صندوق بین‌المللی پول دانست.

هر فردی که در نهایت تصدی این پست را بر عهده گیرد با موانع جدی‌ای همچون جنگ اقتصادی، سیاست‌های انبساطی چین و اختلاف طبقاتی گسترده در جهان روبه‌رو خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها