کد خبر: 319353
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از لیست جدید تیم ملی

لیست جدید تیم ملی باعث رقابت در لیگ می‌شود؟/ ویلموتس می‌‎تواند از همه ظرفیت‌های فوتبال ایران استفاده کند؟

اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران به‌ زودی آغاز می‌شود و بازیکنان دعوت‌شده باید خودشان را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. دعوت این بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌تواند لیگ نوزدهم را هم جذاب‌تر کند.

لیست جدید تیم ملی باعث رقابت در لیگ می‌شود؟/ ویلموتس می‌‎تواند از همه ظرفیت‌های فوتبال ایران استفاده کند؟
کد خبر: 319353
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مارک ویلموتس 23 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرده؛ لیستی که تعجب اهالی فوتبال را برانگیخت. اما شاید این لیست آغاز فصل جدید فوتبال ایران باشد. با نگاهی به اسامی بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی متوجه می‌شویم بسیاری از افرادی که به اردو فرا خوانده شده‌اند سابقه حضور در تیم ملی را ندارند. بازیکنانی چون شهریار مغانلو و پیمان رنجبری تا همین چند ماه پیش در لیگ دسته یک فوتبال ایران بازی می‌کردند و حالا باید به اردوی تیم ملی بروند. اما چرا باید از دیدن چنین بازیکنانی در اردوی تیم ملی خوشحال بود؟

بازیکنانی که زمان کی‌روش مصونیت داشتند

برای پاسخ به سوال بالا باید کمی به عقب برگردیم، به زمانی که هنوز کارلوس کی‌روش مربی تیم ملی ایران بود. کی‌روش زمان حضورش در فوتبال ایران یک موضوع را برای همه روشن کرده بود و آن‌ هم لیست تیم ملی بود. او علاقه‌ای به دعوت از بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی نداشت. 30 بازیکن بودند که با تیم ملی به بازی‌ها و تورنمنت‌های مختلف می‌رفتند. باقی بازیکنان فوتبال ایران هم می‌دانستند تا زمانی که کی‌روش مربی تیم ملی است شانسی برای حضور در تیم ملی ندارند.

بازیکنان زیادی زمان حضور کی‌روش در فوتبال ایران ستاره شدند، اما این پیرمرد پرتغالی هیچ شانسی به این بازیکنان نداد. همین موضوع باعث شد روحیه جنگندگی و رقابت بین بازیکنان شاغل در فوتبال ایران کاملاً از بین برود. کی‌روش حتی اعلام کرده بود بازیکنان شاغل در ایران توانایی بازی برابر تیم‌های بزرگ را ندارند و به همین علت آنها را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد؛ هرچند همین بازیکنان شاغل در لیگ ایران در جام‌جهانی حسابی خوش درخشیدند و بعدها راهی تیم‌های خارجی شدند.

ویلموتس می‌تواند رقابت را به لیگ برتر بازگرداند؟

تیم ملی با ویلموتس 2 بازی دوستانه انجام داده و نتایج قابل قبولی هم کسب کرده است. ویلموتس در این 2 دیدار همان بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کرد که سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا را داشتند، اما باید قبول کرد که ویلموتس نمی‌توانست در آن زمان اندک و تعطیلی لیگ، بازیکنان جدید را به تیم ملی دعوت کند. با نگاهی به لیست جدید ویلموتس متوجه می‌شویم که او توانایی استفاده از همه ظرفیت‌های فوتبال ایران را دارد. ویلموتس در مصاحبه‌هایش با تمجید از استعدادهای فوتبال ایران اعلام کرده تمام تلاشش را می‌کند تا بهترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت کند. او توجه ویژه‌ای هم به تیم‌های پایه دارد و با حضورش در تمرین تیم ملی جوانان و امید این موضوع را ثابت کرد.

این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که ویلموتس سعی کرده با دعوت از بازیکنان جوان به تیم ملی شرایط را برای تغییر نسل فوتبال ایران فراهم کند. تعدادی از بازیکنان تیم ملی سال‌های پایانی فوتبال‌شان را پشت سر می‌گذارند و به همین دلیل باید جانشین مناسبی برای آنها تربیت کرد. به عقیده برخی اکنون زمان مناسبی برای دعوت از بازیکنان جدید به تیم ملی نیست. آنها می‌گویند که با این کار قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقالات بالا می‌رود و در نتیجه معادلات به هم می‌ریزد. بی‌شک زمان برای محک زدن بازیکنان جوان مهیاست؛ تیم ملی درگیر هیچ تورنمنت مهمی نیست و می‌شود به‌ آرامی بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت و آنها را با شرایط اردوها آشنا کرد.

لیست تیم ملی و نکاتی که باید به آن توجه کرد

اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران به‌ زودی آغاز می‌شود و بازیکنان دعوت‌شده باید خودشان را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. دعوت این بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌تواند لیگ نوزدهم را هم جذاب‌تر کند. بازیکنان حالا می‌دانند که تیم ملی برای همه مردم ایران است. جایگاه بازیکنان قدیمی تیم ملی نیز دیگر تثبیت‌شده نیست و آنها برای ماندن در اردوی تیم ملی باید بیشتر تلاش کنند، اتفاقی که می‌تواند موجب رشد فوتبال ایران شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها