کد خبر: 319433
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۶:۰۹:۳۵
| |

رییس کل دادگستری استان قزوین:

نمایندگان مجلس در تصویب قوانین به ابعاد قضایی آن توجه کنند

قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: اصلاح برخی قوانین ناکارآمد باید در دستور کار قرار گیرد و مواردی نیز شناسایی شده است که باید برای اصلاح به قوه مقننه ارسال گردد زیرا بسیاری از تراکم پرونده ها و اطاله دادرسی به دلیل تعارض در قوانین است.

نمایندگان مجلس در تصویب قوانین به ابعاد قضایی آن توجه کنند
کد خبر: 319433
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۶:۰۹:۳۵

اعتمادآنلاین| قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا گفت: قوه قضاییه 72 شهید و در راس آنان شهید عدالت، شهید دکتر بهشتی را دارد که این نشان دهنده این است که دستگاه قضایی در مسیر اجرای قانون، احقاق حق و تحقق عدالت زیر پرچم ولایت تا پای جان ایستاده است و بر پیمان خود استوار است.

مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: شیطان قسم خورده است که انسان را گمراه کند و به همین خاطر بیشتر به سراغ کسانی خواهد رفت که از پست، مقام، قلم و... برخوردار است و امکان لغزش بیشتری برای او وجود دارد از این رو ما مدیران باید بسیار آگاه باشیم که در دام شیطان گرفتار نشویم.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: انتصاب آیت الله رییسی در دهه 40 انقلاب همسو با گام دوم انقلاب است و ایشان نیز تحول در تمامی حوزه ها را در دستور کار خود قرار داده اند و اقدامات ایشان در همین مدت اندک نیز موجب امیدواری در بین مردم شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه به مردمی بودن، انقلابی بودن و مبارزه با فساد تاکید داشته اند و دستورات ایشان به عنوان منشور تحول در قوه قضاییه با جدیت پیگیری خواهد شد و نباید غفلت کنیم.

قدرتی تصریح کرد: اصلاح برخی قوانین ناکارآمد باید در دستور کار قرار گیرد و مواردی نیز شناسایی شده است که باید برای اصلاح به قوه مقننه ارسال گردد زیرا بسیاری از تراکم پرونده ها و اطاله دادرسی به دلیل تعارض در قوانین است.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در تصویب قوانین باید به بعد قضایی آن نیز توجه کنند زیرا بسیاری از قوانین ابزار کار دستگاه قضایی است و باید بر همین اساس اصلاح و تغییر کند تا بن بست های مربوط به قوانین برداشته شود.

رییس کل دادگستری قزوین گفت: برخورد با فساد در استان شروع شده و ده ها پرونده در خصوص تخلف مسئولان تشکیل و احکامی نیز صادر شده است و همه وظیفه داریم در هر جناح و دستگاهی که هستیم فساد را گزارش دهیم.

رییس شورای مسئولان قضایی استان در پایان این مراسم تاکید کرد: توصیه من به دادستان جدید بویین زهرا این است که احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، افزایش صلح و سازش و برخورد با قانون شکنان را در اولویت های کاری خود قرار دهد و همسو با سیاست های کلان قوه قضاییه و در جهت اهداف منشور قوه قضاییه تلاش کند و با سایر نهادها در جهت گره گشایی از مشکلات شهری و مردم تعامل سازنده داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات و تلاش های سعید اقبالی در سمت دادستانی بویین زهرا تقدیر و محمد صمدی به سمت دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا معرفی شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها