کد خبر: 319460
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

وحید تلخابی‌فرد، وکیل دادگستری، در گفت‎وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا با وجود امضای برگه اقرار به تسویه‌حساب می‌توان از کارفرما شکایت کرد؟

چنانچه کارگری برگه اقرار به تسویه‌حساب با کارفرما را امضا کند، آیا امکان طرح دعوی برای مطالبات خود را خواهد داشت یا با ‏توجه به این امضا دیگر امکان مطالبه وجود ندارد؟

آیا با وجود امضای برگه اقرار به تسویه‌حساب می‌توان از کارفرما شکایت کرد؟
کد خبر: 319460
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: چنانچه کارگری برگه اقرار به تسویه‌حساب با کارفرما را امضا کند، آیا امکان طرح دعوی برای مطالبات خود را خواهد داشت یا با ‏توجه به این امضا دیگر امکان مطالبه وجود ندارد؟


وحید تلخابی‌فرد، وکیل دادگستری: با توجه به رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، صرف اینکه کارگر با تنظیم یادداشتی اعلام کند مزد و حقوق ‏مربوط را دریافت کرده، بدون اینکه کارفرما اسناد مالی ناظر بر نحوه پرداخت را ارائه کند موجب یقین بر پرداخت مزد و ‏حقوق کارگر نمی‌شود. بنابراین اگر کارفرما مدعی پرداخت مزد و حقوق و مزایا به کارگر است و سندی منتسب به کارگر ارائه می‌دهد که ‏او مزد و حقوق خود را دریافت کرده، ارائه اسناد ثابت‌کننده این مزد و حقوق الزامی است.

بنابراین با توجه به این رای وحدت رویه، ‏صرف ارائه برگه اقرار به تسویه‌حساب با کارفرما کفایت نمی‌کند و در صورت اختلاف با کارگر در این خصوص باید اسناد ‏دریافت مزد و حقوق نیز ارائه شود.


***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها