6 کشتی نفتی یمن توسط ائتلاف سعودی توقیف شد

شرکت نفت یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی شش کشتی نفتی یمن را که در حرکت به سمت الحدیده بودند، توقیف کرده است.

6 کشتی نفتی یمن توسط ائتلاف سعودی توقیف شد
کد خبر: 319466
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۸:۱۲:۵۷

اعتمادآنلاین| شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای از توقیف کشتی‌های نفتی که در حال حرکت به سوی بندر الحدیده بودند خبر داد.

شرکت نفت یمن گفت: ائتلاف سعودی شش فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی را در چند مایلی بندر الحدیده یمن توقیف کرد. این شش کشتی در حالی توقیف شدند که دارای مجوز رسمی سازمان ملل بودند.

این بیانیه افزود: ادامه توقیف کشتی‌های نفتی برای مدت زمان طولانی باعث اعمال جریمه‌های سنگین بابت تاخیر و در نتیجه باعث افزایش هزینه‌های آن می‌شود. ائتلاف سعودی اخیراً اقدام به افزایش تدابیر خودسرانه برای منع ورود کشتی‌های نفتی به بندر الحدیده کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است که با وجود محاصره ظالمانه، تا حدود زیادی موفق شدیم امنیت عملیات امدادرسانی سازمان ملل را ایجاد کنیم.

همچنین شرکت نفت یمن تاکید کرد که برنامه‌های امدادرسانی از سوی دستگاه‌های مربوطه در شرکت و ایجاد سازوکارهای مناسب برای اجرای آن با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی سازماندهی شده است.

در پایان این بیانیه از سازمان ملل، جامعه جهانی و همه نهادهای حقوق و انسانی درخواست شده است که مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در قبال ملت تحت محاصره یمن را بر عهده گیرند. و ائتلاف سعودی و مزدوران آن مسئول توقیف و مسئول همه عواقب ناشی از توقیف کشتی‌های نفتی و منع ورود آن به بندر الحدیده هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها