کد خبر: 319525
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۳۵:۲۵
| |

تست سگ رباتیک فضایی + ویدئو

محققان یک ربات فضایی را آزمایش کرده‌اند که شبیه سگ است. به عبارت دیگر این ربات دارای پاهایی جهنده است و می‌تواند در سطح ماه، سیارک یا مریخ به مناطق مختلفی برود.

تست سگ رباتیک فضایی + ویدئو
کد خبر: 319525
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۳۵:۲۵

اعتمادآنلاین| محققان یک ربات شبیه سگ را توسعه داده‌اند که می‌تواند روی سطوح ناهموار در سیارات دیگر بجهد. آنها این ربات را به طور واقعی آزمایش کرده‌اند.

دانشجویان دکترا در دانشگاه ETH زوریخ ربات SpaceBok را به پهلو روی یک پلتفرم متحرک قرار دادند تا شرایط گرانش صفر را در فضای دوبعدی آزمایش کنند. آنها خود همراه پنل‌هایی حرکت می‌کردند تا پاهای ربات پس از برخورد با پنل بجهد. این گجت در واحدهای رباتیک سازمان فضایی اروپا در هلند آزمایش شده است.

واکنش‌های ربات در این آزمایش کمک کرد تا گجت مذکور بتواند خود را متوازن کند. ایده اصلی این پروژه تغییر شیوه اکتشاف در ماه، سیارک‌ها و مریخ است.

محققان امیدوارند با جایگزین کردن این پاهای جهنده به جای چرخ در ماه‌نورد بتوانند قدرت مانور بیشتری برای دستگاه فراهم کنند.

ربات مذکور با کمک این پاهای جهنده می‌تواند مناطقی مانند دهانه، غارها یا ارتفاعات در سیاره را بهتر از نسخه‌های رباهای فضانورد فعلی بررسی کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها