کد خبر: 319535
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

معاون رئیس جمهوری:

سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی 8.11 میلیارد دلار است

سهم صنعت گردشگری در ایران بر اساس اعلام بانک مرکزی 8.11 میلیارد دلار معادل سه درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) است که علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی این رقم را به نسبت سهم سایر رقبای منطقه ای و جهانی از این صنعت پردرآمد قابل قبول نمی‌داند.

سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی 8.11 میلیارد دلار است
کد خبر: 319535
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری در یاسوج تاکید کرد که صنعت گردشگری می‌تواند در شرایط خاص کنونی و با توجه به مشکلات و تنگناهای اقتصادی راه نجات کشور باشد و مسیر توسعه ایران باید همچون بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا بر مدار و بستر صنعت گردشگری قرار گیرد.

مونسان گفت: بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی از سه درصد به بالای 6 درصد ارتقا می‌یابد که البته این عدد به نسبت برخی کشورهای پیشرو در این صنعت همچون ترکیه که هم اینک بالای 10 درصد است، همچنان ناچیز به نظر می‌رسد.

معاون رئیس جمهوری گفت: با تحقق این امر سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی از 8.11 میلیارد دلار به رقم بالای 24 میلیارد دلار خواهد رسید. مونسان همچنین یادآور شد که برای تحقق این مهم نیز به سرمایه گذاری افزون بر 300 هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری نیاز است.

وی با بیان اینکه هم اینک حدود 180 هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در مناطق مختلف کشور در حال اجراست، به برخی چالش‌های موجود در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: وضعیت این صنعت با وجود ظرفیت‌های متعدد به ویژه در بخش اکوتوریسم به صورت نامنظم و افسار گسیخته اداره می‌شود که پیوند چندانی هنوز با اقتصاد و توسعه پایدار آن مناطق پیدا نکرده که شاید یکی از دلایل ناچیز بودن سهم آن در تولید ناخالص داخلی همین امر باشد.

رشد 52 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

مونسان تاکید کرد که میزان ورودی گردشگران خارجی به کشورمان در سال گذشته و در اوج تحریم‌ها و شرایط خاص حاکم با رشد 52 درصدی نسبت به سال 96 به هفت میلیون و 800 هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم اینک حدود یک میلیون سایت شناخته شده از بناهای تاریخی و فرهنگی در کشورمان ثبت ملی و جهانی شده است، از در حال اجرا بودن افزون بر 2 هزار پروژه در زمینه احیا، بازسازی و ترمیم بناهای تاریخی در کشور خبر داد.

مونسان به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح گردشگری و همچنین حضور در جشنواره ملی عشایر با حضور 15 استان کشور روز دوشنبه به یاسوج سفر کرد.

افتتاح مجتمع گردشگری دال دنا با سرمایه گذاری افزون بر 12 میلیارد ریالی در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، مرکز بوم گردی سی سخت، موزه یاسوج، مجتمع بزرگ پارک آبی و آبشار یاسوج از جمله طرح‌های افتتاحی و مورد بازدید در سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به کهگیلویه و بویراحمد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها