کد خبر: 319545
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۵۰:۵۱
| |

انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از برنامه‌سازی در سازمان صدا وسیما

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ضعف برنامه‌سازی در سازمان صدا وسیما مشهود است، گفت: امروز اگر از مردم درباره برنامه‌های مفید و جذاب تلویزیون بپرسید، احتمالاً به بیش از یکی دو برنامه خاص اشاره نمی‌کنن

انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از برنامه‌سازی در سازمان صدا وسیما
کد خبر: 319545
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۰۹:۵۰:۵۱

اعتمادآنلاین| جمشید جعفرپور، در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه امروز تلویزیون در زندگی مردم اظهار داشت: تلویزیون در واقع پرنفوذترین رسانه در زندگی مردم است، اما متأسفانه صدا وسیما از این ظرفیت عظیم موجود بهره چندانی نبرده است. مردم بهترین قاضی درباره عملکرد تلویزیون هستند.

وی افزود: امروز اگر از آن‌ها درباره برنامه‌های مفید و جذاب تلویزیون بپرسید، احتمالاً به بیش از یکی دو برنامه خاص اشاره نمی‌کنند. ضعف برنامه‌سازی در سازمان صدا وسیما مشهود است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروزه فرایند برنامه‌سازی تلویزیونی از مرحله ایده تا اجرا در اختیار اسپانسرهاست ادامه داد: «برنامه‌های پربیننده تلویزیون که در بهترین ساعات ممکن به روی آنتن می‌روند، همگی مشارکتی و دست‌پخت اسپانسرهاست و عملاً آن‌ها هستند که کم و کیف کار را مشخص و ذائقه مخاطب را تعیین می‌کنند.

جعفرپور بیان کرد: جولان اسپانسرها بزرگترین آفتی است که سازمان صدا و سیما در شرایط کنونی با آن مواجه است. بحران مالی در صدا و سیما علاوه بر تضییقات بودجه‌ای، تا حد زیادی به واسطه عدم بهره گیری درست از بودجه، گسترش بی‌رویه شبکه‌ها و فربه‌شدن بدنه کارکنان سازمان است و حل این معضل نیز نیازمند اقدامات مدیریتی زیربنایی و انقلابی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت میدان‌دادن به جوانان در مدیریت صدا و سیما گفت: متأسفانه همچنان نگاه حاکم بر مدیریت سازمان برآمده از تفکر مدیران بازنشسته بوده و انقلابی گری جای خود را به محافظه کاری داده است.

جعفرپور گفت: در این شرایط این جوانان هستند که می‌توانند خلأ نوآوری و خلاقیت در مدیریت و برنامه‌سازی را پر کنند و سازمان را از پوسته محافظه‌کاری خود خارج نموده و اندیشه‌های نو و دغدغه‌های مردم را به نمایش بگذارند. صداوسیمایی «رسانه ملی» است که حرف‌ها و دغدغه‌های واقعی مردم از تلویزیون و رادیو دیده و شنیده شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها