کد خبر: 319578
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۹:۳۲
| |

تابستان سرد گفت‌وگوهای تجاری میان آمریکا و چین

چین و آمریکا خود را برای آغاز دوباره مذاکرات تجاری پس از دو ماه توقف آماده می‌کنند.

تابستان سرد گفت‌وگوهای تجاری میان آمریکا و چین
کد خبر: 319578
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۹:۳۲

اعتمادآنلاین| چین و آمریکا خود را برای آغاز دوباره مذاکرات تجاری پس از دو ماه توقف آماده می‌کنند. این در حالی است که نشانه‌ای دال بر کم شدن از اختلاف‌ها به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکای ژاپن وعده کرد که اعمال دور جدید تعرفه‌ها به ارزش 300 میلیارد دلار را به حالت تعلیق درآورد. ترامپ سپس اعلام کرد که چین با خرید مقادیر بیشتری از محصولات کشاورزی آمریکا موافقت کرده و واشنگتن نیز در عوض برخی محدودیت‌ها بر شرکت هوآوی را لغو می‌کند.

از سوی دیگر، منابع آگاه گزارش داده‌اند که نشست میان «ترامپ» و «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، کمک چندانی به پیش‌برد مذاکرات نکرده است و همچنان مسائل حل‌نشده بسیاری میان دو طرف باقی مانده است.

این در حالی است که دو منبع آگاه دیگر نیز عنوان کردند که چین هیچ تعهد عینی برای افزایش خرید محصولات کشاورزی آمریکایی نداده است. یک منبع آگاه گفت که در نشست میان رهبران آمریکا و چین، ترامپ دوبار این موضوع را مطرح کرد و شی نیز در جواب گفت که آن را در چارچوب رسیدن به توافقی نهایی مدنظر قرار می‌دهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها