مقام اماراتی:

نیروهای خود در یمن را کاهش می‌دهیم

یک مقام بلندپایه اماراتی اعلام کرد که کشورش در راستای طرح «استقرار دوباره نیروها» و به دلایل استراتژیکی و تاکتیکی نیروهای خود در یمن را کاهش می‌دهد.

نیروهای خود در یمن را کاهش می‌دهیم
کد خبر: 319608
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۲۶:۱۶

اعتمادآنلاین| این مقام اماراتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در دبی گفت: امارات با تغییر رویکرد خود در یمن از استراتژی نظامی به استراتژی «صلح اول» منتقل می‌شود.

این مقام اماراتی که نخواست نامش فاش شود در ادامه تصریح کرد: الحدیده یکی از مناطقی است که از طرح استقرار دوباره نیروها تأثیر می‌پذیرد، چراکه در الحدیده یک توافق سیاسی وجود دارد و ما از آن حمایت می‌کنیم بنابراین دور ماندن از الحدیده و استقرار در مناطق دیگر منطقی بوده و استقرار دوباره ما در مناطق دیگر در یمن تاکتیکی است.

او بر پایبندی کشورش به نقش خود در ائتلاف متجاوز عربی تأکید کرد و گفت: بررسی‌های ما درباره طرح استقرار مجدد از حدود یک سال گذشته در حال انجام است و پس از امضای توافق استکهلم تقویت شد. این تصمیم نهایی نبوده بلکه بخشی از مسیر است و به طور جدی با شریکان سعودی‌مان آن را بررسی کرده‌ایم و تعهد ما در یمن کماکان طبق روال گذشته باقی خواهد ماند و ما جزئی از ائتلاف هستیم.

او در ادامه بر پایبندی امارات به مقابله با تروریسم تأکید کرد.

این مقام اماراتی همچنین تأکید کرد: برخی‌ها می‌پرسند که آیا استقرار دوباره مرتبط با تنش روزافزون با ایران است؟ در جواب به این افراد می‌گویم نه اما در عین حال، نمی‌توان وضعیت ژئواستراتژیک را به طور کلی نادیده گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها