کد خبر: 319617
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

واکنش شهردار به توضیحات پور سیدآقایی درباره توسعه مترو

رئیس شورای شهر تهران گفت: موتورسیکلت به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی هوا مطرح است که در طرح ترافیک جایگاهی برای آن در نظر گرفته نشده است.

واکنش شهردار به توضیحات پور سیدآقایی درباره توسعه مترو
کد خبر: 319617
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره گزارش امروز معاون حمل ونقل و ترافیک با ذکر این نکته که آلودگی هوا یکی از اساسی ترین مشکلات شهر تهران است، گفت: یکی از مسائل شهر تهران خودروهای غیراستاندارد است. در دنیا خودروها در هر 100 کیلومتر 3 لیتر سوخت مصرف می کنند و نیمی از خودروها به سمت برقی شدن رفته است اما در ایران خودروها با تکنولوژی 20 سال پیش ساخته می‌شود که استفاده از این تکنولوژی در افزایش آلودگی هوا اثرگذار است.

وی با بیان اینکه از 800 هزار خودرو تولید شده توسط خودروسازان داخلی نیمی از آن در استان تهران توزیع می شود، گفت: با توجه به مسائل اخیر کشور، گفته می شود این میزان تولید به نصف رسیده است. بنابراین برخی تصمیمات برای ایران زیان ده هم نیست و کاهش تولیدات خودروهای غیراستاندارد باعث می شود آلودگی هوا نیز کمتر شود.

هاشمی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از خودروهای برقی رفته است، افزود: این موضوع به نفع کشور ما نیز هست و برای متخصصان شغل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه سرانه مالکیت خودرو در کشور دو برابر شده است، گفت: با افزایش خودرو طبیعی است که هوا نیز آلوده تر شود.

هاشمی با بیان اینکه در تمام کلانشهرهای دنیا ورود خودروها به محدوده‌های مرکزی شهر را با سیاست هایی مانند گران کردن پارکینگ و سوخت محدود می کنند، اظهار داشت: اما در تمام این کشورها توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان جایگزین استفاده از خودروهای شخصی مدنظر قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی حرکت کرد، افزود: در حال حاضر یک ظرفیت 6 تا 7 میلیونی برای مترو ایجاد شده اما تنها یک سوم آن استفاده می شود.

او با بیان اینکه تنها کاهش تردد در مرکز شهر کافی نیست، افزود: اگر تردد در منطقه 22 نیز افزایش پیدا کند به دلیل جهت حرکت باد که غرب به شرق است، سایر نقاط نیز تحت تأثیر قرار می گیرند، بنابراین باید به سمت مدیریت ترافیک در تمام سطح شهر حرکت کرد.

هاشمی درباره انتقاداتی که به طرح جدید ترافیک می شود، گفت: از توجه رسانه ها به این موضوع تشکر می کنم اما طرح های ترافیک مصوبه شورای ترافیک است و شورای شهر تنها نرخ عوارض را تصویب می کند. البته درخواست ما این است که شورا نیز در جریان این امور قرار گیرد و در تصمیم گیری ها سهیم باشد.

وی در باره اینکه چرا امروز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحی درباره توسعه مترو نداد، گفت: آقای پورسیدآقایی در ابتدای جلسه به من گفت اسلایدهای ما زیاد است و من به او گفتم اگر در کنار هر اسلاید دو جمله در خصوص مترو و حمل و نقل عمومی بگویید، دو ساعت به شما وقت سخنرانی می دهم اما ایشان چیزی در این رابطه نگفت.

هاشمی درباره اینکه موتورسیکلت به عنوان یکی از آلاینده های اصلی هوای این روزهای شهر است که در طرح ترافیک جایگاهی برای آن در نظر گرفته نشده است نیز اظهار داشت: موتورسیکلت دردنیا یک ابزار جدی است اما دنیا به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی حرکت کرده است. البته از نظر اقتصاد انرژی برخی می گویند درست نیست زیرا دوبار انرژی را به سوخت تبدیل می کنیم، یکبار از سوخت فسیلی به نیروگاه و سپس به انرژی الکتریکی که پرت انرژی به همراه دارد. اما دنیا برق را به عنوان یک انرژی پاک پذیرفته و برخی شهرها حتی به تاسیسات نیز اجازه استفاده از سوخت فسیلی را نمی دهند و انجام این کارها در کشور منجر به ایجاد یک محیط زیست مناسب در شهر می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها