کد خبر: 319624
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

خلاء برنامه غربالگری اوتیسم برای کودکان 6 ماه تا 2 سال

افروز صفاری، مدیرکل امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه غربالگری اوتیسم برای کودکان 6 ماه تا 2 ساله خلاء وجود دارد که بهتر است وزارت بهداشت به دلیل دسترسی به این گروه سنی در مراکز درمانی و بهداشتی، این وظیفه را برعهده گیرد.

خلاء برنامه غربالگری اوتیسم برای کودکان 6 ماه تا 2 سال
کد خبر: 319624
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| افروز صفاری فرد افزود: از وزارت بهداشت خواسته ایم تا غربالگری اوتیسم کودکان کمتر از 2 سال را برعهده بگیرد اما در یک موازی کاری، وزارت بهداشت نیز روی کودکان 2 تا 5 سال تمرکز کرده است در حالی که بهزیستی این کار را به خاطر دسترسی به این کودکان در مهدهای کودک، سال‌ها است که انجام می‌دهد.


وی تاکید کرد: خلاء غربالگری اوتیسم از 6 ماهگی تا دو سال است و اکنون در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم تا این مهم را برعهده بگیرد.
صفاری فرد خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 120 هزار کودک 2 تا 5 سال در مهدها و پایگاه‌های بهزیستی غربالگری شدند.


مدیرکل امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: قبل از بارداری یا در دوران بارداری نمی‌توان اوتیسم را تشخیص داد و 6 ماهگی تا 2 سالگی بهترین دوره‌ای است که می‌توان غربالگری اوتیسم را انجام داد و این بیماری را تشخیص داد.


به گفته صفاری فرد، در حال حاضر هزار و 308 مرکز روزانه توانبخشی تحت پوشش بهزیستی در کشور فعالیت دارند که 91 مرکز آن به اوتیسم اختصاص یافته است.


اختلال اوتیسم، یکی از انواع اختلالات رشدی عصبی با علائم روان‌شناختی است که بر رشد طبیعی مغز و در نتیجه مهارت‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها