گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹

باشکوه‌ترین تورنمنت تنیس جهان چگونه آغاز شد؟

جان برت، یکی از قهرمانان گرنداسلم ویمبلدون، در کتاب خود «ویمبلدون» می‌نویسد: «ویمبلدون مهم‌ترین تورنمنت تنیس جهان است، چون با قهرمانی در آن نام شما در تاریخ ثبت می‌شود. در واقع ویمبلدون شکل‌دهنده ورزش تنیس است.»

حجم ویدیو: 8.62M | مدت زمان ویدیو: 00:03:11 دانلود ویدیو
کد خبر: 319634
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- لباس‌های سفید و کلاه‌های حصیری، زمین‌های چمن؛ جشن‌های سنتی انگلیسی قبل و بعد از مسابقات و حضور ستارگان سینما و هنرمندان در بین تماشاگران نشانه‌های خاص بزرگ‌ترین تورنمنت تنیس جهان هستند.

ویمبلدون قدیمی‌ترین گرنداسلم دنیا از اواخر قرن 19 میلاد (1877) آغاز شد. این مسابقات در حومه شهر لندن هر سال از اواخر ماه ژوئن به مدت دو هفته برگزار می‌شود و در آن تنیس‌بازان در رده‌های انفرادی و دوبل با هم به رقابت می‌پردازند.

جان برت یکی از قهرمانان این گرنداسلم در کتاب خود «ویمبلدون» می‌نویسد: «ویمبلدون مهم‌ترین تورنمنت تنیس جهان است، چون با قهرمانی در آن نام شما در تاریخ ثبت می‌شود. در واقع ویمبلدون شکل‌دهنده ورزش تنیس است.»

از سال 1884 زنان هم اجازه شرکت در این مسابقات را پیدا کردند. نخستین قهرمانان ویمبلدون در بخش مردان اسپنسر گر و در بخش زنان مود واتسون بودند.

ویمبلدون همواره به سنت‌های خود پایبند بوده است؛ یکی از سنت‌های شناخته‌شده این مسابقات قانون پوشیدن لباس سفید است. اگر بازیکنی از پوشیدن لباس تماماً سفید سر باز زند، داور می‌تواند او را وادار به تغییر لباس و در صورت لزوم حذف کند.

در بین چهار گرنداسلم سال، ویمبلدون تنها گرنداسلمی است که روی زمین چمن برگزار می‌شود. مسابقات اوپن فرانسه و آمریکا روی زمین هارد و اوپن فرانسه روی خاک برگزار می‌شود.

پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ ویمبلدون راجر فدرر سوییسی با هشت قهرمانی در این مسابقات است. فدرر در این دوره از رقابت‌ها به دنبال شکستن رکورد خود است.

پیت سمپراس تنیس‌باز معروف آمریکایی با هفت قهرمانی بعد از فدرر قرار دارد.

در بخش زنان مارتینا ناوراتیلووا با 9 قهرمانی پرافتخارترین تنیس‌باز ویمبلدون است.

جوایز ویمبلدون در بخش زنان و مردان یکسان است. جایزه این گرند اسلم 34 میلیون پوند است که از این میزان 2 میلیون و 250 هزار پوند به جایزه قهرمان و یک میلیون و 125 هزار پوند به جایزه فینالیست اختصاص دارد.

در مسابقات امسال ویمبلدون اندی ماری، تنیس‌باز بریتانیایی، به دلیل مصدومیت حضور ندارد و شانس‌های اول این تورنمنت فدرر، جوکوویچ و نادال هستند. در طول تاریخ کمتر اتفاق افتاده که تنیس‌بازی همگان را شگفت‌زده کند و بتواند از سایه فوق ستاره‌ها در بیاید. خصوصاً در ویمبلدون که همواره صحنه مبارزه بزرگان بوده است، اما کوکو گراف 15 ساله با حذف ونوس ویلیامز باتجربه ثابت کرد تنیس هم می‌تواند گاهی آبستن شگفتی باشد.

مسابقات تنیس 2019 ویمبلدون در مرحله یک‌چهارم نهایی قرار دارد و تا مشخص شدن قهرمانان این دوره تنها یک هفته باقی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها