نانسی پلوسی:

ترامپ می‌خواهد آمریکا را کشور سفیدپوستان کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طرح پیشنهادی اخیر دونالد ترامپ به منظور گنجاندن پرسش درباره شهروندی در فرم‌های سرشماری عمومی سال 2020 آمریکا انتقاد کرد و ترامپ را متهم کرد که می‌خواهد دوباره آمریکا را کشور سفیدپوستان کند.

ترامپ می‌خواهد آمریکا را کشور سفیدپوستان کند
کد خبر: 319680
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۳:۵۷:۵۸

اعتمادآنلاین| نانسی پلوسی در اظهاراتی در مراسمی در سان‌فرانسیسکوی آمریکا که با موضوع قوانین تامین امنیت انتخابات برگزار شد، با تغییر در شعار دونالد ترامپ و حامیانش مشهور به شعار «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» که روی کلاه‌های قرمز مورد استفاده آنها در تجمعاتشان نوشته شده است، تصریح کرد: موضوع این طرح پیشنهادی ترامپ شبیه به چیزی که روی کلاه های آنها نوشته شده، این است: «آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کنیم».

به گزارش پایگاه هیل، پلوسی همچون دیگر منتقدان اضافه کردن پرسش درباره شهروندی به فرمهای سرشماری سال 2020، گفت که چنین کاری نهایتا نتیجه اش این خواهد بود که عمده اقلیتهای نژادی در سرشماری به حساب نیایند تا در نتیجه این اتفاق طرح‌های کلی برای قانونگذاری به نفع جمهوری‌خواهان ترسیم شوند.

پلوسی در ادامه تاکید کرد: آنها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که صرفا بخش‌هایی از مردم در سرشماری به حساب بیایند. این واقعا مفتضحانه است. و این اصلا آن چیزی نیست که بنیانگذاران کشور ما در نظر داشتند. کاری که آنها می‌خواهند انجام دهند، این است که زمینه‌ای برای انصراف بخش‌هایی از مردم از پاسخ دادن به فرم‌های سرشماری را به وجود بیاورند.

چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت، در حال بررسی یک دستور اجرایی است تا از طریق آن تضمین کند پرسش درباره شهروندی در فرم‌های سرشماری گنجانده شود. ماه گذشته میلادی دادگاه عالی آمریکا در حکمی جلوی این کاررا گرفته بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها