معترضان آلبانیایی خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند

هزاران نفر از معترضان آلبانی، در دهمین اعتراضات ملی خود از ماه فوریه تاکنون، بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند.

معترضان آلبانیایی خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند
کد خبر: 319702
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۴:۳۷:۰۹

اعتمادآنلاین| هزاران نفر از طرفداران احزاب مخالف آلبانی روز گذشته (دوشنبه)، در دهمین اعتراضات ملی از ماه فوریه (بهمن) تاکنون، با هدف اعمال فشار به «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی برای کناره‌گیری از قدرت، تظاهرات کردند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، معترضان آلبانیایی شعارهایی برای کناره‌گیری راما از قدرت سردادند و فریاد زدند: «آلبانی همچون باقی اروپا می‌شود».

«لولزیم باشا» رهبر حزب مخالفان دموکراتیک در جمع تظاهرات‌کنندگان گفت: «مردم آلبانی هم‌اکنون خواستار تغییر واقعی و تغییر نهایی هستند و تمامی مسیرها را طی می‌کنیم و از تمامی ابزارها برای خلع راما از قدرت بهره می‌گیریم. اگر او کناره‌گیری نکند، هیچ پیوستنی به اتحادیه اروپا، حاکمیت قانونی یا عدالت تحقق نخواهد یافت».

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است پاییز سال جاری میلادی در خصوص آغاز مذاکرات احتمالی پیوستن آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند.

بنا به گزارش رویترز، گرچه هیچ‌ یک از تظاهرات ضددولتی در آلبانی تاکنون آرام نبوده است اما تظاهرات روز دوشنبه به صورت آرام برگزار شد.

آلبانی چند ماه است که شاهد درگیری‌های ضددولتی است و ادی راما با اتهام‌هایی چون تخلف انتخاباتی و فساد مالی مواجه شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها