کد خبر: 319740
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

اسدالله عباسی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مردم مسائل اعتقادی را فدای مسائل سیاسی و اقتصادی نمی‌کنند/ عملکرد مجلس دهم نسبتاً خوب بود/ شانس اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس یازدهم ضعیف‌ است

اسدالله عباسی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم رضایت‌مندی نسبی دارند، چون امیدوارند که وضعیت بهتر خواهد شد. ما هم امیدواریم تمام مسئولان، چه در مجلس چه در دولت و چه در قوه قضاییه، طوری رفتار کنند که مردم به‌ طور شفاف و روشن در جریان مسائل و واقعیت‌ها قرار گیرند.

مردم مسائل اعتقادی را فدای مسائل سیاسی و اقتصادی نمی‌کنند/ عملکرد مجلس دهم نسبتاً خوب بود/ شانس اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس یازدهم ضعیف‌ است
کد خبر: 319740
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی، نماینده املش و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به اینکه نگاه مردم به شرکت در انتخابات اعتقادی است، گفت: مردم ما با مردم سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی فرق دارند که بخواهند فقط به مسائل سیاسی و مسائل اقتصادی فکر کنند. آنها به‌ جای اینکه حضور در انتخابات را صرفاً سیاسی ببینند، اعتقادی می‌بینند. درست است که مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد، اما مردم مسائل اعتقادی را فدای مسائل سیاسی و اقتصادی نمی‌کنند.

او ادامه داد: مردم به خاطر نظام، آرمان‌های حضرت امام و روحیه انقلابی‌ای که دارند با وجود تمامی فشارها و سختی‌ها در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که درصد حضور مردم در انتخابات به خاطر مسائل اقتصادی کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. همان‌طور که 22 بهمن یا روز قدس شاهد حضور گسترده مردم بودیم، در انتخابات نیز همین اتفاق خواهد افتاد. حتی در انتخابات گذشته هم مردم ثابت کردند هر زمان لازم باشد بر اساس همان نگاه‌های اعتقادی‌شان وارد عرصه انتخابات می‌شوند و نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند.

این نماینده مجلس درباره سطح امید مردم در شرایط کنونی، گفت: مردم رضایت‌مندی نسبی دارند چون امیدوارند که وضعیت بهتر خواهد شد. ما هم امیدواریم تمام مسئولان، چه در مجلس چه در دولت و چه در قوه قضاییه، طوری رفتار کنند که مردم به‌ طور شفاف و روشن در جریان مسائل و واقعیت‌ها قرار بگیرند.

عباسی عنوان کرد: وقتی صادقانه با مردم صحبت کنیم آنها هم می‌پذیرند. حتی اگر در جایی اشتباه فاحشی از سوی مسئولی رخ داده یا به وعده خود عمل‌ نکرده باشد. اگر بین شعار و عمل مسئولان دوگانگی، ضدیت و تعارضی وجود نداشته باشد، حتماً مردم به تکلیف خودشان عمل می‌کنند.

او همچنین در مورد میزان تحقق مطالبات مردم از سوی مجلس دهم، گفت: ما در حال جمع‌بندی عملکرد خودمان هستیم و در این‌باره باید از مردم نظرسنجی کرد. البته منظورم از مردم آحاد مردم است نه تعداد خاصی از مردم. باید به همه اقشار توجه و ازهمه نظرسنجی کرد. آن زمان می‌توان گفت که مردم به صورت منصفانه نسبت به عملکرد مجلس چه نظری دارند.

این عضو فراکسیون ولایی ادامه داد: عملکرد مجلس را با توجه به شرایطی که به وجود آمد نسبتاً موفق می‌دانم. ما در سه سال اخیر شرایط سختی را از نظر عملکرد اجرایی پشت سر گذاشته‌ایم، اما از لحاظ قانون‌گذاری و بعد نظارتی خوب عمل کرده‌ایم. به‌ ویژه در سال چهارم، که به نوعی مرحله فینال ما محسوب می‌شود، این رویکرد بهتر شده است.

عباسی درباره شانس جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: شانس اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس یازدهم ضعیف‌ است.

او در پایان در خصوص کاندیداتوری‌اش برای مجلس یازدهم، گفت: هنوز معلوم نیست که کاندیدا می‌شوم یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها