کد خبر: 319796
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۰۸:۲۳:۱۶
| |

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

پایان مبارزه با ملخ‌های مهاجم در شهریور ماه/ بازگشت دوباره ملخ‌ها با کاهش دمای هوا در دی و بهمن ماه

رضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور عنوان کرد: در چند روز اخیر ریزش جدیدی از ملخ‌های مهاجم صحرایی نداشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه مبارزه به ملخ‌های مهاجم پایان یابد.

پایان مبارزه با ملخ‌های مهاجم در شهریور ماه/ بازگشت دوباره ملخ‌ها با کاهش دمای هوا در دی و بهمن ماه
کد خبر: 319796
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۰۸:۲۳:۱۶

اعتمادآنلاین| رضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه اکنون مبارزه با ملخ‌های مهاجمی که قبلا وارد کشور شده‌اند و پوره‌ها در حال انجام است، گفت: البته امکان ورود دسته جدید ملخ‌های مهاجم تا شهریورماه وجود دارد، ‌اما از شدت و اندازه دسته‌جات کاسته شده است.

وی ادامه داد: از بهمن ماه تا کنون 173 ریزش دسته ملخ‌های مهاجم به کشور اتفاق افتاده و مبارزه در سطحی معادل با 735 هزار و 204 هکتار در حال انجام است.

میر تعداد استان‌های آلوده به این آفت را 9 استان عنوان کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان با سطح مبارزه 211 هزار و 460 هکتار در رتبه نخست و پس از آن جنوب استان کرمان با سطح مبارزه 149 هزار و 350 هکتار، هرمزگان با 144 هزار و 534 هکتار، بوشهر با 104 هزار و 235 هکتار، فارس با 44 هزار و 626 هکتار، خوزستان با 43 هزار و 825 هکتار، شمال کرمان با 12 هزار و 15 هکتار، کهگیلویه و بویراحمد با 10 هزار و 500 هکتار، ‌ایلام با 8 هزار و 351 هکتار و خراسان جنوبی با 823 هکتار قرار دارند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود حداکثر تا پایان شهریور ماه با توقف ورود دسته‌های جدید ملخ‌های مهاجم به کشور و حرکت آنها به سوی کشورهای هند و پاکستان مبارزه با این آفت به پایان برسد.

میر با تاکید بر اینکه در دی و بهمن ماه بار دیگر شاهد بازگشت ملخ‌های مهاجم صحرایی به کشور خواهیم بود، افزود: بر اساس سیر طبیعی حرکت ملخ‌های مهاجم، با کاهش دما این ملخ‌ها بار دیگر از کشورهای هند و پاکستان به سوی ایران باز خواهند گشت و پس از عبور از ایران به عربستان می‌روند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور یادآور شد: هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور اتفاق تازه‌ای نیست و هر ساله تکرار می‌شود، اما این بار جمعیت آن‌ها بسیار بالا بوده به نحوی که در 50 سال اخیر بی‌سابقه است.

میر با بیان اینکه هر ساله تنها قسمتی از منطقه جازموریان به این آفت آلوده می‌شد، اظهار کرد: هر ساله سطح آلودگی بسیار پایین بود و مبارزه به منطقه جازموریان محدود می‌شد، اما در سال جاری این آفت 9 استان کشور را آلوده کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها