کد خبر: 319866
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۶:۰۰
| |

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

تاوان معلولیت ناشی از تصادف را بهزیستی می‌دهد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: بسیاری از آسیب‌ها و معلولیت ناشی از ضعف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های نهاد‌های دیگر است اما بهزیستی باید تاوان آن را بازپس بدهد.

تاوان معلولیت ناشی از تصادف را بهزیستی می‌دهد
کد خبر: 319866
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن موسوی چلک افزود: پایین بودن برخی شاخص‌های رفاه اجتماعی مانند اشتغال الزاماً به بهزیستی یا یک سازمان بازنمی گردد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی به دلیل فقر و آسیب‌های دیگر ادامه داد: اگر امروز سازمان‌های حمایتی ناگزیر هستند بسیاری از گروه‌های هدف خود را پوشش دهند ناشی از ضعف سیاست گذاری و برنامه ریزی های دیگر نهادها است به طورمثال معلولیت‌های ناشی از تصادفات تقصیر بهزیستی نیست اما بهزیستی باید توان آن را باز پس دهد.


وی اضافه کرد: سازمان‌های مختلفی در پدید آمدن آسیب‌ها نقش دارند و باید توجه داشت که «پیشگیری» از جنس موضوعاتی است که همه نهادها حتی رسانه‌ها در آن نقش دارند.


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی باید باور کند که متولی سلامت اجتماعی است که این امر نیازمند بازنگری سیاست‌های موجود است حتی ممکن است مستلزم بازنگری ساختار و وظایف باشد و این اجتناب ناپذیر است.


موسوی چلک افزود: در عین حال بهزیستی باید نسبت به وظایف خود پاسخگو باشد اما در عرصه تولید فقر و معلولیت‌های ناشی از کژکاری های وزارت بهداشت که منتج به معلولیت باشد نقشی ندارد اما باید مطالبه گر باشد.


وی یادآور شد: بهزیستی طی 40 سال بار زیادی بر دوش داشته و در برابر مسائلی که در آنها نقشی نداشته است، پاسخگو بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها