ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دشمن فرهنگ لباس پوشیدن و غذا خوردن ما را عوض کرد/دشمن به دنبال ایجاد دین حداقلی در جامعه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دشمن به دنبال ایجاد دین حداقلی در جامعه است تا ضربه نهایی را بزند و به این دلیل آن را در کشور ترویج می‌کند.

دشمن فرهنگ لباس پوشیدن و غذا خوردن ما را عوض کرد/دشمن به دنبال ایجاد دین حداقلی در جامعه است
کد خبر: 319876
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۰۹:۴۰:۳۵

اعتمادآنلاین| سیدمحمدجواد ابطحی گفت: ریشه تمام مفاسد به دنیاطلبی و تسلط نفس اماره برمی‌گردد. متاسفانه قانون حاکم بر جهان نفس اماره است و به دلیل اینکه لذت‌های نفس اماره نقد و آنی است بنابراین گرایش جوانان نیز به دلیل جاذبه آن به این سمت بیشتر است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن از این فرصت سوء استفاده کرده و تجربه‌ای که در تاریخ داشته این است که با فرهنگی که باعث می‌شود انسان‌ها ایثارگر باشند، جلوی استکبار را بگیرند و روحیه جهاد و فداکاری داشته باشند، مبارزه کند به عنوان مثال در الجزایر می‌گفتند هر زمانی که چادر از زن الجزایری برداشته می‌شد استعمار فرانسه بیشتر امید پیدا می‌کرد.

دشمن فرهنگ لباس پوشیدن و غذا خوردن ما را عوض کرد

وی اظهار کرد: در اسپانیا و آندولوس که پس از قرن‌ها مسلمانان تسلط و تمدن خوبی ایجاد کردند، اما با ورود ولنگاری فرهنگی، شراب و شعر بر آنها تسلط پیدا کردند و تمام مسلمانان و حتی کسانی که مسیحی شده بودند را قتل‌عام کردند. نتانیاهو گفت که به جای بمب باید وسایل راحتی و خوشی و لباس‌های آنچنانی را از هواپیماهایمان بریزیم یعنی فرهنگ لباس پوشیدن، غذا خوردن و صحبت کردن ما را عوض کردند. اینها اتفاقی نیست که در گیلان زنی در ملاء عام در حالت مستی اعمال خلاف شئون اسلامی را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آنها می‌‌گویند چنانچه از دین دست برنمی‌دارید پس یک دین حداقلی داشته باشید. مردم در برابر دین و آزادی، دین را انتخاب می‌کنند اما چنانچه دین حداقلی شد به سمت آزادی می‌روند یعنی می‌گویند چه اشکالی دارد که نماز بخوانیم و روزه بگیریم اما حجاب را رعایت نکنیم و یا یک اختلاطی بین زن و مرد وجود داشته باشد بنابراین چنین دینی یک دین حداقلی است و آن را در جامعه ترویج می کنند.

برخی به فاصله‌های فرهنگی دامن می‌زنند تا در انتخابات نتیجه بگیرند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاسف از اینکه صدا و سیما مقصر است و زمینه‌ساز این فرهنگ شده، تصریح کرد: آموزش و پرورش از مهد کودک‌ها که زیر نظر بهزیستی بودند و یا آموزش و پرورش و بعد مدارس غیرانتفاعی و گسترش آنها و همچنین عدم نظارت بر آنها، به کارگیری نیروهایی که در آنجا بدون گزینش کار می‌کنند به پدیده مشکلات فرهنگی دامن زد؛ از طرف دیگر ماهواره‌ها، اینترنت و شبکه‌های مجازی در موبایل‌ها وضعیتی بسیار نگران کننده ایجاد کرده و برخی به این شرایط دامن می‌زنند تا در انتخابات نتیجه بگیرند.

ابطحی اظهار داشت: بنده معتقد هستم که انتخابات مجلس آینده یک انتخاب دو قطبی بین ولنگاری فرهنگی و حفظ ارزش‌های دینی است یعنی چنانچه با این ولنگاری‌ها برخورد شود می‌گویند که خشونت‌طلب‌ها و دیکتاتورها آمدند و می‌خواهند دیوار بکشند پس به ما رای دهید اگر هم برخورد نکنیم همان را می‌خواهند. در حال حاضر مانتوهای بدن‌نما عرضه شده و باید دید که از کجا به کجا رسیدیم.

تمام حوزه‌ها در خصوص ارزش‌های فرهنگی کم کاری کرده و احساس خطر نکردند

وی افزود: تمام حوزه‌ها از جمله حوزه‌های علمیه، ائمه نماز جمعه، صدا و سیما، مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور و ... در این زمینه کم کاری کردند. این نهادها باید احساس خطر کنند اما چنین احساسی ندارند. مسائل مهم و کلان کشور که یکی از آنها فرهنگ و ارزش‌های دینی است رها شده و اهمیتی به حاکمیت ارزش‌ها نمی‌شود.

اگر بدعتی در جامعه ظاهر شد بر علما واجب است که علم خود را اظهار کند

ابطحی عنوان کرد: روحانیون و مراجع چرا ساکت هستند؟ نمی‌توانند دعوت به تجمع کنند؟ زمانی که یک مسئول دولتی عصمت ائمه را زیر سوال می‌برد یعنی به بنیان‌های اعتقادی جامعه حمله می‌کند پس چرا علما ساکت هستند؟ اگر بدعتی در جامعه ظاهر شد بر علما واجب است که علم خود را اظهار کند؛ به صدا و سیما حمله می‌شود چراکه این نهاد برخی افراد را دعوت می‌کند که هر از گاهی یا کشف حجاب می‌کنند و یا به جای دیگری پناهنده می‌شوند.

متاسفانه در نمایشگاه کتاب امسال کتاب‌های فرقه های ضاله نیز عرضه می‌شد

وی با انتقاد از اینکه گاهی نیروهای ارزشی که متدین و معتقد هستند بایکوت می‌شوند و نقشی به آنها داده نمی‌شود افزود: چرا وزارت ارشاد بر روی مطبوعات نظارتی ندارد؟ در نمایشگاه کتاب امسال کتاب‌های بهائی‌ها، تکفیری‌ها و وهابی‌ها در نمایشگاه عرضه می‌شد؛ به همین جهت مقام معظم رهبری فرمودند که من نمی‌خواستم نمایشگاه کتاب بیایم و به خاطر شخص آقای صالحی آمدم. به همین دلیل از آقای وزیر انتظار دارم که برخورد کند؛ چرا به وظایف خود درست عمل نمی‌کند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: باید به اصل 8 قانون اساسی که مربوط به ارزش‌های فراموش شده یعنی امر به معروف و نهی از منکر است برگردیم، چنانچه امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند:" امر به معروف و نهی از منکر را ترک مکنید که بدکارانتان بر شما مسلط می‌شوند، آنگاه دعا کنید ولی اجابت نرسد" اما متاسفم که گوش شنوایی نیست.

بنده خود را در روز قیامت مسئول می‌دانم

وی اظهار داشت: بنده خود را در روز قیامت مسئول می‌دانم که اگر می‌توانستم داد بزنم و یا موضع‌گیری کنم اما نکردم مسئول هستم. روزی که طرح برای اشتغال خانم‌ها دادم گفتم که زنان باید در مشاغل خاص بانوان استخدام شوند اما بسیاری از مشاغل نیاز به خانم ندارد چراکه مرد بیکار زیاد داریم بنابراین پیشنهاد دادم که شغل را به آقا دهند به شرطی که متاهل شود و با یکی از آن خانم‌ها ازدواج کند و بعد حقوق خانواده را بدهیم؛ یعنی حقوق مرد را به دلیل ازدواج وی بدهیم و دختر تحصیل کرده که باید فرصت شغلی پیدا می‌کرده اما اکنون در خانه است، حقوق آن را پرداخت کنیم اما جمع فمینیستی حاکم بر مجلس اجازه ندادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بنده با هر دانشجوی خانمی که درباره پیشنهادم صحبت کردم استدلالات بنده را پذیرفتند و گفتم که باید یک میلیون شغل ایجاد کنیم اما نمی‌توانیم بلکه 500 هزار شغل ایجاد می‌کنیم و این تعداد 500 هزار نفر با 500 هزار خانم ازدواج کنند و به خاطر این کار به خانم‌ها حقوق دهیم با این کار جلوی مفاسد نیز گرفته می‌شد.

کسانی در جامعه حاکم شدند که علاقه‌ای به ارزش‌های دینی نداشتند

ابطحی ادامه داد: کسانی در جامعه حاکم شدند که علاقه‌ای به ارزش‌های دینی نداشتند و این خطری بود که امام راحل نیز به زبان آوردند که نگذارید که نااهلان و کسانی که تفکر شرقی و غربی دارند انقلاب را در دست بگیرند اما متاسفانه همین گونه شد.

پیشرفت‌ها بدون ارزش‌های فرهنگی بی‌فایده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: باید انقلاب فرهنگی کنیم، نرخ ازدواج پایین آمده و طلاق بیشتر شده؛ طبق اعلام پلیس سن اعتیاد به 16 سال رسیده و چنانچه ورود جدی نداشته باشیم، همان سرنوشتی که بر سر آندولوس آمد بر سر ایران نیز خواهد آمد و هر چقدر هم در موشک، اتم، نانو و فناوری پیشرفت کنیم اما بدون ارزش‌های فرهنگی بی‌فایده است.

نظام اسلامی با چند صد هزار شهید نباید اینگونه باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: جامعه آمریکا دچار بحران ارزشی است؛ یک اندیشمند آمریکایی کتابی تحت عنوان زوال جامعه آمریکا دارد که گفته این کشور از درون ضربه خورده چراکه خانواده را از دست داده است و متاسفانه در ایران فرقه‌های لاابالی‌گری و همجنس‌گرایی در حال تشدید است و ما بسیار غافل هستیم اگرچه در مقایسه با دیگر کشورها بسیارخوب هستیم اما نظام ما با چند صد هزار شهید نباید اینگونه باشد.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها