رئیس دانشگاه فرهنگیان:

درآمد‌‌های جامعه پزشکی مهارشدنی نیست

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانش‌آموزان برای درس ریاضی وقت نمی‌گذارند، چون تاثیری در قبولی بعدی آن‌ها ندارد و بیشتر روی دروس آینده‌ساز و پول‌ساز سرمایه‌گذاری می‌کنند.

درآمد‌‌های جامعه پزشکی مهارشدنی نیست
کد خبر: 319904
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، درباره وضعیت آموزش ریاضی به دانشجو معمان دانشگاه فرهنگیان و انتقادات به این دانشگاه برای ارزش قائل نشدن به این درس که نتیجه آن ضریب‌های پایین درس ریاضی در کنکور است اظهار کرد: در پاسخ به این انتقادات باید از منتقدین پرسید تحقیق میدانی انجام داده اند؟ اگر تحقیقاتی انجام داده اند از مدل تحلیل محتوا انجام استفاده کرده اند؟ آیا روی رشته ریاضی به صورت تخصصی کار کرده اند؟

وی در ادامه در توضیح بیشتر این امر بیان کرد: ممکن است یک معلم در درس ریاضی مفاهیم را به خوبی ارائه نمی‌کند و منتقدین این امر به همه معلمان دانشگاه فرهنگیان تعمیم می‌دهند.

خنیفر در ادامه بیان کرد: ممکن است ضعف معلمین نقطه‌ای باشد و در منطقه‌ای یک معلم دچار ضعف ریاضی باشد و نتیجه این ضعف این بشود که این امر را به 98 پردیس و مرکز تعمیم می‌دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: این کار باید مستنتج از یک تحقیق علمی باشد که کار میدانی انجام شود که ریاضیات در این دانشگاه ضعیف است یا ضعیف نیست.

وی در ادامه افزود: مشکل اصلی دیگر این است که رویکرد 10 ساله اخیر خانواده‌ها به سمت تجربی و عدم علاقه به رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه و ریاضی رفته است و نتیجه این گرایش به یک نوع از زدگی از ریاضی در سطح آموزش عمومی منتج شده است.

رویکرد خانواده‌ها سود شده است

خنیفر در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش وظیفه خود را انجام می‌دهد و بهترین معلم را به سر کلاس درس می‌فرستد، ولی رویکرد خانواده‌ها سود شده است.

خنیفر در ادامه بیان کرد: هم اکنون شرکت کنندگان کنکور و متقاضیان رشته تجربی و متقاضیان رشته پزشکی را که ببینید متوجه می‌شود که امعان نظری به علوم انسانی و ریاضی و فیزیک و شیمی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی هدف گرفتن ضریب 4 زیست شناسی باشد برای اینکه درس پزشکی و پیراپزشکی قبول شوند و امیال و آرزو‌های خانواده هایشان را محقق کنند چگونه مطالبه‌ی احیای ریاضی را داریم؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: وقتی امعان نظر به علوم پایه نباشد دانش آموز در مطالعه کنکور وقتش را روی دیفرانسیل جبر و ریاضیات عمومی نمی‌گذارد، چون ظریب یک است و دانش آموز پشت کنکوری وقتش را روی درس‌های فیزیک و شیمی که ظریب بالاتری دارند می‌گذارد.

خنیفر در ادامه بیان کرد: دانش آموزان ریاضی را نمی‌خوانند، چون ظریب این درس در کنکور یک است.

درآمد‌های جامعه پزشکی مهارشدنی نیست

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه جامعه ما به سمت سود و زیان و به سمت چاپ کنان اسکنان می‌رود بیان کرد: پزشک در حد یک مهدنس و معلم است، ولی درآمد‌های جامعه پزشکی مهارشدنی نیست، رشد قیمت ویزیت مهارشدنی نیست، درآمد‌های زیر میزی مهار شدنی نیست و فساد در پزشکی هرگز مهار نخواهد شد البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تمام پزشکان ما این گونه نیستند.

دانش آموزان روی دروس آینده ساز و پول ساز سرمایه گذاری می‌کنند

وی در ادامه افزود: ذات رشته پزشکی پول ساز است و عوامل پول ساز این رشته دروسی هست که ریاضی جز آن‌ها نیست. در مقابل با ظریب پایین ریاضی که مواجه می‌شویم اظهار می‌کنیم که ریاضی بچه‌ها ضعیف است. در حالیکه دانش آموزان برای این درس وقت نمی‌گذارند، چون تاثیری در قبولی بعدی آن‌ها ندارد و دانش آموزان روی دروس آینده ساز و پول ساز سرمایه گذاری می‌کنند.

وی در ادامه در توضیح بیشتر این شرایط افزود: با انحراف اجتماعی رو به رو هستیم و در مهار اشتغال و در گسیل شدن به سمت رشته‌های خاص داریم.

منبع: میران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها