عزم شورای‌ عالی تهیه کنندگان برای مقابله با پولشویی در سینما

شورای‌ عالی تهیه کنندگان سینمای ایران اطلاعیه ای را به منظور مقابله با پولشویی در سینما منتشر کرد.

عزم شورای‌ عالی تهیه کنندگان برای مقابله با پولشویی در سینما
کد خبر: 319905
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۰:۱۶:۱۶

اعتمادآنلاین| با انتشار اطلاعیه ای شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران برای مقابله با پولشویی و ورود پول های مشکوک در سینما اعلام آمادگی کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

«به نام خدا

همکاران ارجمند، تهیه کنندگان محترم سینمای ایران

وظیفه همه ما حراست از کیان سینما است در این راستا سلامت بنیان های اقتصادی سینما بر دوش تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سینمای ایران است.

با کمال تأسف مدتی است با افزایش بی رویه و غیرمتعارف هزینه های تولید خصوصاً در بخش دستمزدها روبرو هستیم.

ما نظم دهنده و آرایش دهنده سینمای کشور هستیم بدین سبب و به منظور حراست از شرافت حرفه ای و امنیت سرمایه مصمم هستیم با اجرای برنامه های بلند مدت و میان مدت در اصلاح شیوه های تولید اقدام کنیم.

مهمترین اصل رعایت تعادل در نظام تولید به نسبت پیش بینی های درآمدی است. اصلی که متاسفانه به شدت توسط برخی از همکاران و سرمایه گذاران مخدوش شده است و این امر علاوه بر ایجاد شکاف های حرفه ای باعث سوء استفاده های خطرناکی در عرصه اقتصادی صنعت تصویر شده است.

به همه تهیه کنندگان آثار تصویری اعم از سینمایی و نمایش خانگی تاکید می کنیم زین پس صرفاً باید در چهارچوب قواعد مدنظر فعالیت نمایند و در صورت عدم رعایت سطح دستمزد و عقد قراردادهای نامتعارف با پرداخت های خارج از عرف به بازیگران، تهیه کننده و سرمایه گذار مسئول خواهند بود و بنا بر تشخیص کمیته تشخیص و بررسی شورای عالی تهیه کنندگان متخلف متحمل جرائمی سنگین و جدی همچون تعلیق فعالیت، عدم همراهی صنفی و محدودیت هایی مشابه را خواهند داشت و فعالیت سرمایه گذاران متخلف نیز ممنوع و محدود خواهد شد.

ما خواهان شفافیت درخصوص اعلام منابع سرمایه گذاری و قراردادهای فی ما بین هستیم و این امر را لازمه سلامت تولید در سینمای ایران می دانیم.

به یقین همه همکاران ما در نظام تولید آثار و سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدافع و پشتیبان این رویکرد هستند و از آنان خواهان همراهی هستیم.

رونق سینمای ایران در سال های اخیر مدیون تلاش همه دست اندرکاران سینمای ایران است و نباید اجازه دهیم دستمزدهای ناهنجار، همدلی و همراهی و همکاری همه ما را دچار خدشه کند.

با آرزوی عزت و سربلندی سینمای ایران، شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها