عبدالمهدی:

ادغام حشد شعبی با ارتش وارد فاز اجرایی شد

نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به تعیین راهکارهایی برای مدیریت نیابتی پست‌ها داخل نهادهای دولتی از آغاز اجرای دستور دولتی درباره هیئت حشد شعبی خبر داد.

ادغام حشد شعبی با ارتش وارد فاز اجرایی شد
کد خبر: 319987
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۲:۴۷:۳۴

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: حشد شعبی گروهی فداکار است و خون آنها به آزادسازی عراق کمک کرد، ما اجرای دستور دولتی درباره تشکیلات حشد شعبی را بر اساس منافع عمومی آغاز کرده‌ایم، همه نیروهای حشد شعبی بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح عراق هستند.

نخست‌وزیر عراق هفته گذشته دستور داد گروه‌های حشد شعبی عراق به نیروهای مسلح این کشور ملحق شوند و تمامی ارتباطات آنها با گروه‌های سیاسی قطع شوند.

او همچنین دستور داد، تمامی پایگاه‌هایی که نام یکی از گروه‌های حشد شعبی را دارند چه در شهرها و چه بیرون آنها تعطیل شده و از فعالیت مخفیانه و یا علنی هر گروهی خارج از این دستورالعمل‌ها ممانعت شود چرا که اقدامی فراقانونی است و پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

عبدالمهدی ادامه داد: شورای مبارزه با فساد پرونده‌هایی از جمله قاچاق نفت و مبارزه با مواد مخدر پیش رو دارد که آنها را خواهد گشود.

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه هر گونه توقف صادرات نفت از تنگه هرمز مانع بزرگی در سر راه اقتصاد عراق است، گفت: عراق در حال بررسی طرح‌هایی برای رسیدگی به هر گونه حالت تعطیلی احتمالی از جمله ایجاد مسیرهای جایگزین برای صادرات نفت است.

او افزود: عراق گذرگاه‌های صادرات نفت را از دست داده و به توسعه خطوط صادرات خود نیاز دارد.

عبدالمهدی در ادامه گفت: در جلسه کابینه دستورالعمل‌های متعددی از جمله صادرات نفت به اردن و سوریه صادر شد.

نخست‌وزیر عراق در این باره تصریح کرد: عراق کشیدن خطوط لوله نفت از استان بصره در جنوب تا استان الانبار در غرب و از آنجا به اردن و همچنین امکان کشیدن خط لوله‌ای به سمت سوریه را آغاز خواهد کرد.

او افزود: عراق جزیره‌ای برای صادرات نفت ایجاد خواهد کرد.

این مقام عراقی نسبت به تعطیلی روند صادرات نفت عراق از طریق تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد و گفت: کشیدن خط لوله نفت و تدابیر دیگری به منظور حمایت از صادرات نفت عراق در صورت مانع‌تراشی در دریانوردی در تنگه هرمز در دست بررسی است.

او درباره پست‌های خالی در ادارات و نهادهای رسمی گفت: راهکار کاملی برای پایان دادن به مساله پست‌ها تعیین کردم، در این راستا کمیته‌ای حرفه‌ای برای بررسی دقیق عنوان پست‌های ویژه و مدیریت دو ساله آنها تشکیل شد.

نخست‌وزیر عراق افزود: ما تعداد زیادی پست خالی در ادارات داریم و تلاش در راستای برقراری تعادل در سمت‌های ویژه در دست انجام هستند، ما توانستیم بیش از نیمی از پست‌های نیابتی را تعیین کنیم و آنها به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

او با اشاره به اینکه رسانه‌ها در اعلام لیست‌ها دقیق عمل نکردند، تاکید کرد: اعلام اسامی نهایی پست‌های ویژه پس از تایید آنها انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها